Angielski język biznesu 1.S2.DC.13
Celem kursu jest opanowanie specjalistycznego języka angielskiego w zakresie podstaw ekonomii i biznesu. Ponadto studenci zdobędą wiedzę dotyczącą społecznokulturowych mechanizmów życia gospodarczego.
Zakres tematów:
1. Podstawy języka biznesu
2. Socjokulturowa specyfika języka biznesu
3. Źródła i następstwa globalizacji
4. Społeczne mechanizmy globalizacji
5. Etykieta w biznesie
6. Informacje handlowe
7. Negocjacje biznesowe
8. Prowadzenie interesów z osobą z innego kręgu kulturowego
9. Standardy jakości, strategia komunikacyjne w biznesie
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie:
1. Rolę i znaczenie języka angielskiego we współczesnym świecie (k_W03).
2. Znaczenie biznesowego języka angielskiego w procesach komunikacyjnych (k_W09).
Umiejętności: student potrafi:
3. Tworzyć teksty użytkowe w zakresie specjalistycznego języka angielskiego (k_U04).
4. wykorzystać biznesową odmianę języka angielskiego do pracy w środowisku nowych mediów (k_U05).
Kompetencje społeczne: student jest gotów do:
5. Uczestnictwa w szeroko rozumianym życiu kulturalnym (k_K03).
6. Etycznego pełnienia nowych ról zawodowych (k_K01).
Kryteria oceniania
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się) Prezentacja zaliczeniowa (efekty: 1, 2, 3, 6) Zadania cząstkowe (efekty: 4, 5)
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych (40%) i prezentacji zaliczeniowej (60%)
Literatura
1. J. Tylor, J. Zeter: Business English. Student's Book, Oxford 2018
2. M. Kowalska-Wilanowska: English for Business Communication Skills, Warszawa 2019
2. Materiały własne
3. Źródła internetowe
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: