Voice emission 1.S2.EP.TTP.AP.46
Course objectives:
The course aims to equip the students with skills regarding the effective use of the voice. The participants will develop sensitivity to sounds and the value of speech fluency and intelligibly.
----------------
Course content:
1. Breathing excersises
2. Exercises in phonation,
3. Articulation and speech intelligibility
4. Speech fuency - practice
5. Presentation of tasks - self-reflection on the manner of speaking
----------------
Methods of instruction/ forms of classroom activity:
individual practice of aspects of voice emission,; ICT tools/MSTeams platform
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25-Z: | W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
Learning outcomes acc to PQF 2019 - specific to teacher profession
Knowledge
1. Students know the principles of voice emission (N_W13/P7S_WG; M_N_C.W07)
Skills:
2. Students can use the speech apparatus in accordance with the principles of voice emission (N_U16/P7S_UK; M_N_C.U07)
Social competences
3. Students are ready to effectively correct own language mistakes and improve own voice emission (M_N_C.K02)
Kryteria oceniania
Forms of evaluation of learning outcomes:
1. Active participation - 45% of the final grade (outcome 1,2,3)
2. Presentation of the voice emission - 55% of the final grade (outcome 1,2,3)
pass at 60%
Literatura
Reading list:
Maley, A. (2000). The Language Teacher’s Voice. London: Macmillan.
Tarasiewicz B. (2003). Mówię i śpiewam świadomie. Kraków: TAiWPN Universitas.
Roach, P. (2007). English Phonetics and Phonology. CUP.
Selected internet resources
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: