Opowieści transmedialne 1.S2.GS1.4
Spadek popularności tradycyjnych mediów połączony z lawinowym zapotrzebowaniem na cyfrowym rynku kreatywnym sprawiają, że współcześni twórcy kultury coraz chętniej sięgają po treści w istniejących już tradycyjnych tekstach, próbując przeszczepić je lub kontynuować na nowych płaszczyznach medialnych. Zapoznanie się i zrozumienie kategorii transmedialności stanowi kluczowy element dla poruszania się po współczesnym rynku kultury cyfrowej.
Dyscyplina
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie:
1. w pogłębionym stopniu koncepcję transmedialności i wyzwania związane z jej implementacją (k-W-1, k-W-3)
2. w pogłębionym stopniu zasady funkcjonowania tekstu cyfrowego w przestrzeni kulturowej (k-W-4)
Umiejętności: student potrafi:
3. poddać analizie transmedialną współzależność wybranych tekstów kultury (k-U-2, k-U-3)
4. przedstawić propozycję projektu transpozycji intermedialnej wybranych tekstów kultury (k-U-3)
Kompetencje społeczne: student jest gotów do:
5. świadomej oceny roli transmedialności dla podtrzymywania żywej obecności tekstów kultury we współczesnej świadomości kulturowej (k-K-1)
Kryteria oceniania
Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych (50%) i pracy zaliczeniowej (50%).
Literatura
1. Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Warszawa 2008.
2. Całek A., Opowieść transmedialna. Teoria. Użytkowanie. Badania, Kraków 2019.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: