Badania naukowe 1 1.S2.JB.11
Założeniem przedmiotu jest wprowadzenie studentów w zagadnienia praktyki badań naukowych w filologii, a przez to zainteresowanie ich: prowadzeniem badań naukowych samokształceniem opartym o literaturę fachową. Wiedzę wyniesioną z zajęć studenci będą wykorzystywali w pracy badawczej lub/i w praktyce zawodowej
Ogólne cele przedmiotu:
1. Uzyskanie przez studentów podstawowej wiedzy na temat prowadzenia badań naukowych w medycynie.
2. Nabycie przez studentów podstawowych umiejętności niezbędnych w badaniach naukowych w medycynie: a. wyszukiwania i interpretacji treści artykułów b. planowania i przeprowadzania badań c. prezentowania wyników.
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza - Po zakończeniu kursu student zna i rozumie:
- wyznaczniki stylu naukowego; s-W-2; s-W-4;
- konstrukcje leksykalno-gramatyczne charakterystyczne dla stylu naukowego; s-W-2; s-W-7;
- cechy gatunków należących do stylu naukowego;k-W-1, k-W-2,
- typowe zwroty używane w pracy magisterskiej; s-W-2; s-W-7;
Umiejętności - Po zakończeniu kursu student potrafi:
- wymienić cechy stylu naukowego; s-U-7; s-U-1;
- dokonać stylistycznej analizy tekstu naukowego; s-U-3;
- posługiwać się gatunkami należącymi do stylu naukowego; s-U-3;
- poprawnie stosować zwroty typowe dla pracy magisterskiej; s-U-2;
Kompetencje społeczne (postawy) - Po zakończeniu kursu student gotów do:
- samodzielnej pracy i pracy w grupie; s-K-1; s-K-1;
- kreatywnego działania; s-K-2; s-K-3; s-K-4;
- krytycznej oceny posiadanej wiedzy filologicznej i uznawania znaczenia wiedzy o języku w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych; s-K-1;
- rozwijania umiejętności uczestnictwa w dyskusji; s-K-6.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
1. Obecność i aktywność na zajęciach. 30%
2. Zaliczenie na pozytywną ocenę prac kontrolnych 70%
Ustalając reguły postępowania (określania wymagań), wprowadzam na zajęciach metodę kontraktowania. Jest to efekt uczestnictwa w warsztatach pt. "Skuteczna praca z dorosłymi w nauczaniu języków obcych" organizowanych z funduszy europejskich w dn.23-27.09.2019r. w ramach Projektu pn.: „Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Opolskiego”.
Literatura
1. Radomski D., Grzanka A.: Metodologia badań naukowych w medycynie. Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, Poznań 2011. 2. Apanowicz J.: Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej. Difin, Warszawa 2005. 3. Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2001. 4. Brzeziński J.: Metodologia badań psychologicznych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007. 5. Kwaśniewska K.: Jak pisać prace dyplomowe (wskazówki praktyczne). Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2005. 6. Kaszyńska A.: Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską. Internetowe Wydawnictwo „Złote myśli”, Gliwice 2008. 7. Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2003.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: