Praktyczna nauka języka angielskiego 1 1.S2.JB.17
Celem zajęć jest kształtowanie kompetencji językowych oraz komunikacyjnych na podstawie bieżącej tematyki, wynikającej z treści podręcznika realizowanego w danym semestrze. Zajęcia z przedmiotu mają charakter zintegrowany (4 sprawności językowe jednocześnie) i opierają się na praktycznym doskonaleniu umiejętności czytania, rozumienia tekstów i komunikatów werbalnych oraz tworzenia wypowiedzi ustnej i pisanej.
Treści programowe
Problematyka konwersatorium:
1. wprowadzenie pojęć: fuzje i przejęcia, zarządzanie projektami, przywództwo i zarządzanie zespołem;
2. praktyczne doskonalenie umiejętności:
a) wypowiedzi ustnej w kontekście nawiązywania i budowania relacji, ustalania priorytetów, prowadzenia spotkań ze współpracownikami (w tym jeden na jeden) - język dyplomatyczny, wydawanie poleceń, motywowanie współpracowników udzielanie rad, prowadzenie trudnych rozmów w tonie pozytywnym;
b) wypowiedzi pisemnej – tworzenie notatek służbowych i prasowych, maili służbowych (formalnych i nieformalnych), korespondencji biznesowej – odpowiedź na zapytanie;
c) czytania - rozwijanie leksyki i frazeologii na podstawie tekstów zawartych w podręczniku;
d) rozumienia i stosowania poprawnych struktur gramatycznych: czasy gramatyczne (przeszłe, teraźniejsze i przyszłe), rodzajniki, czasowniki modalne.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student zna i rozumie:
1. stylistyczne reguły wypowiedzi pisemnej i ustnej w środowisku zawodowym (k-W04, P7S_WG)
2. wybrane pojęcia biznesowe z oraz potrafi się nimi posługiwać (k-W05, P7S_WK)
3. procesy komunikowania interpersonalnego, społecznego i gospodarczego (k-KW09, P7S_WK)
Umiejętności
Student potrafi:
1. posługiwać się językiem angielskim na poziomie B2+ w mowie i piśmie (k-U11, P7S_UK)
2. wyrażać własne opinie oraz właściwie reagować językowo na wypowiedzi innych osób (k-U04, P7S_UK)
Kryteria oceniania
Podstawowe kryteria
• aktywność: 25%
• prace kontrolne: 75%
Literatura
Wykaz literatury
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):
A.1. wykorzystywana podczas zajęć
Tullis, G., Trappe, T., Intelligent Business. Upper-Intermediate Coursebook, Longman.
Pile, L., Intelligent Business. Upper-Intermediate Workbook, Longman.
Emmerson, P., Business Grammar Builder, 2nd ed., Macmillan.
A.2. studiowana samodzielnieprzez studenta
Murphy, R. English Grammar in Use, Cambridge.
Hewings, M. Advanced Grammar in Use, Cambridge.
B. Literatura uzupełniająca
McCarthy, M., O'Dell, F., English Vocabulary in Use: Upper-intermediate and Advanced, Cambridge.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: