Kultura wypowiedzi ustnych w języku angielskim 1 1.S2.JB.19
Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności komunikacyjnych i poszerzanie zasobów językowych tak, by studenci, w sposób nieskrępowany i swobodny, posługiwali się językiem angielskim. Duży nacisk położony będzie na stylistykę języka angielskiego i poszerzenie zakresu znajomości idiomatyki. W trakcie zajęć studenci będą mieli możliwość uczestniczenia w dyskusjach o zróżnicowanej tematyce z zakresu spraw życia codziennego, aspektów etycznych, problemów społecznych, ekonomicznych i kulturowych; poruszane będą również tematy tabu i sprawy kontrowersyjne, wzbudzające zainteresowanie mediów oraz społeczeństwa. Ponadto aspekty życia codziennego dotyczyć będą zarówno społeczeństwa polskiego jak i brytyjskiego i amerykańskiego.
Treści programowe
Problematyka konwersatorium:
rozwijanie technik prowadzenia dyskusji, sposobów wyrażania opinii oraz wprowadzenie wyrażeń językowych (leksyka, idiomatyka) stosowanych w szczególnych sytuacjach komunikacyjnych: tematy tabu, poprawność polityczna, zakazy i nakazy społeczne, związki, kodeks moralny, mobbing, łapówkarstwo, imigracja i rasizm, wolność mediów, prywatność.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student zna i rozumie:
1. zasady stosowania technik prowadzenia dyskusji i wyrażania opinii (k-W09, P7S_WK),
2. stylistyczne reguły wypowiedzi ustnej (k-W04, P7S_WG)
Umiejętności
Student potrafi:
1. precyzyjnie posługiwać się językiem angielskim w mowie i piśmie, i wyrażać opinie na tematy polityczne i społeczne (k-U04, P7S_UK)
2. poprawnie i sprawnie komunikować się w języku angielskim na poziomie B2+ (k_U11, P7S_UK).
Kompetencje społeczne (postawy)
Student powinien:
1. pracować w zespole, pełniąc w nim różne role (k_K04, P7S_KO).
Kryteria oceniania
Podstawowe kryteria
• aktywność: 25%
• prace kontrolne: 75%
Literatura
Wykaz literatury
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):
A.1. wykorzystywana podczas zajęć
1. MacAndrew, R., and R. Martinez. (2002). Taboos and Issues. Thomson Heinle.
2. MacAndrew, R., and R. Martinez. (2003). Instant Discussions. Thomson Heinle.
A.2. studiowana samodzielnie przez studenta
1. Dorna-Szczuka. (2017). Introduction to interpersonal communication. Publishing House of Poznan University of Technology.
B. Literatura uzupełniająca
1. Adler, Ronald B. (2011). Relacje interpersonalne: proces porozumiewania się. Dom Wydawniczy Rebis.
2. Antos, G., and Ventola, E. (2010). Handbook of interpersonal communication. Mouton de Gruyter.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: