Język rosyjski w biurach i urzędach 2 1.S2.JB.6
W ramach przedmiotu zwraca się szczególną uwagę na praktyczne zastosowanie posiadanych i zdobywanych wiadomości w zakresie gramatyki i leksyki języka rosyjskiego w sytuacji językowej skierowanej na obsługę sfery biznesu.
Treści programowe:
- Życie towarzyskie (obiady służbowe, w restauracji, w samochodzie, w biurze)
- Wyjazdy służbowe (sytuacje w podróży, w hotelu, w obcym mieście)
- Organizacja kontaktów służbowych
- Spotkania służbowe
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- student ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu kręgów tematycznych określonych w programie (m.in. organizacji wyjazdów i kontaktów służbowych) (kW11; P6S_WK)
- student zna i rozumie właściwą terminologię polską i rosyjską stosowaną w sferze biznesu, dotyczącą treści programowych (kW08; P6S_WK)
Umiejętności
- student potrafi w sposób spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień, korzystając zarówno z dorobku nauk filologicznych, jak i innych dyscyplin (kU09; P6S_UW)
- student potrafi opracowywać różnorodne materiały (np. teksty z Internetu) dla potrzeb przedmiotu, np. zaprezentować plan wyjazdu i spotkania służbowego (kU11; P6S_UW)
Kompetencje społeczne (postawy)
- student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy specjalistycznej i uznania znaczenia wiedzy o języku w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych (k_K01; P6S_KK)
- jest zorientowany na poszerzanie wiedzy i kompetencji językowych oraz chętny do działań twórczych i nowatorskich w tym zakresie (k_K02; P6S_KO)
Kryteria oceniania
Prace kontrolne: 80%
Zadania domowe: 10%
Aktywność na zajęciach: 10%
Literatura
Fast L., Zwolińska M., Biznesmeni mówią po rosyjsku, część 1-3, Warszawa 2004-2005.
Gołubiewa A., Czeczuga W., Węcławiak P., Słownictwo rosyjskie w ćwiczeniach, Warszawa 2011.
Aktualne materiały mediów elektronicznych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: