Filozofia i literatura 1.S3.ED.76
Zajęcia obejmują dwie grupy zagadnień. Pierwsza dotyczy wybranych filozoficznych koncepcji człowieka, które ukazane zostaję w kontekście szeroko pojętego problemu rozwoju istniejących w nim możliwości. W tej grupie zagadnień mieszczą się starożytne koncepcje dzielności i cnoty Sokrates, Platon, Arystoteles, Epikur i Epiktet oraz nowożytne i współczesne koncepcje racjonalności i wolności. Druga grupa zagadnień obejmuje kwestie zmian obrazu świata następujących wraz z rozwojem wiedzy naukowej, nowożytnego przyrodoznawstwa i nauk humanistycznych a także wpływu filozofii na literaturę.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/ka zna wybrane filozoficzne koncepcje człowieka stanowiące teoretyczne podstawy działalności pedagogicznej (K_W01), zna filozoficzne założenie koncepcji pedagogicznych (K_W04), ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych (K_W19).
Umiejętności
Student/ka potrafi stosować znajomość zasad i norm etycznych do własnych działań, dostrzega i analizuje dylematy etyczne (K_W08), przewiduje skutki etyczne konkretnych działań pedagogicznych (K_U12).
Kompetencje społeczne
Student/ka poszukuje optymalnych rozwiązań nie naruszających zasad etycznych, postępuje zgodnie z zasadami etycznymi (K_K05).
Kryteria oceniania
aktywnośc na zajeciach 50 %
yalicyenie pisemne 50%
Literatura
enny A., Krótka historia filozofii zachodniej, przeł. W.J. Popowski, Poznań 2005.
Popkin R. H., Stroll A., Filozofia, przeł. J. Karłowski, N. Leśniewski, A. Przyłębski, Poznań 1994,
Teichman J., Evans K., Filozofia. Przewodnik dla początkujących, przeł. T. Baszniak, Warszawa 1995.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: