Grafika użytkowa 1.S3.ED.PP.3
Ćwiczenia obejmują: projektowanie znaków firmowych lub towarowych, projekty piktogramów, emblematów i znaków graficznych rozumianych jako podstawowe elementy
identyfikacji wizualnej (z uwzględnieniem małej księgi znaku, pojęć: brief, moodboard, mapa myśli etc.) oraz komunikacji wizualnej w przestrzeni publicznej (pojęcie infografiki)
i reklamowej. Projektowanie typografii od wiedzy propedeutycznej aż po rozwinięte indywidualne realizacje. Projektowanie plakatu ze szczególnym uwzględnieniem układów
typograficznych.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE
k_W01
k_W05
k_W07
k_W09
m_W_1
UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI
k_U01
k_U02
k_U03
k_U04
k_U05
k_U07
k_U08
m_U_2
KOMPETENCJE SPOŁECZNE: STUDENT JEST GOTÓW DO
k_K01
k_K03
k_K04
Kryteria oceniania
Aktywny udział w zajęciach 40%
Praca zaliczeniowa 60%
Literatura
Literatura podstawowa:
• F. Forssman, H.P. Willberg, Pierwsza pomoc w typografii, Wyd. Czysty Warsztat, 2008.
• J. Felici, Kompletny przewodnik po typografii, Wyd. Czysty Warsztat, 2008.
• J. Hochuli, Detal w typografii, Wyd. d2d.pl, Kraków 2009.
• R. Bringhurst, Elementarz stylu w typografii, Wyd. d2d.pl, Kraków 2008.
• R. Williams, Typografia od podstaw. Projekty z klasą, Wydawnictwo Helion, 2011
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: