Organizacja i marketing w wydawnictwie 1.S3.ED.Z.W.10
Podstawowe pojęcia w zarządzaniu: definicje zarządzania, pojęcia związane z zarządzaniem, istota zarządzania, cechy zarządzania, formy organizacyjne, typy wydawnictw i ich formy prawne.
CSR i jego miejsce w strategii wydawnictwa, zasady współpracy z interesariuszami, przykłady działań CSR w wydawnictwie oraz wynikające stąd korzyści. Wprowadzanie zmian – odpowiednia ocena i wdrażanie benchmarkingu i outsourcingu, doskonalenie kultury organizacji podstawą sukcesu (z wykorzystaniem technik i strategii najnowszych modeli komunikacji medialnej).
Idea flexurity – cztery filary bezpieczeństwa i elastyczności, obszary realizacji, interesariusze, dobre praktyki
Tworzenie planów wydawniczych
Konstruowanie budżetu wydawniczego
Umowy cywilnoprawne, umowy autorskie, umowy koedycji, umowy licencyjne Rozliczenia finansowe, realizacja finansowa umów, ustalanie ceny i rabatów, przecena
Zarządzanie wydawnictwem w dobie kryzysu: kultura przedsiębiorstwa, motywacja pracowników, zarządzanie wiedzą, komunikacja interpersonalna, praca zespołowa
Podstawowe pojęcia marketingu, promocji, reklamy i sprzedaży
Współpraca z bibliotekami i księgarniami, udział w targach i kiermaszach.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE
k_W01
k_W02
k_W04
k_W05
k_W07
k_W08
m-W-1
m-W-2
m-W-3
UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI
k_U01
k_U04
k_U05
k_U06
k_U07
k_U09
m-U-1
m-U-2
m-U-3
KOMPETENCJE SPOŁECZNE: STUDENT JEST GOTÓW DO
k_K1
k_K2
k_K3
k_K5
Kryteria oceniania
aktywne uczestnictwo w zajęciach, 40%
przygotowanie pracy/ prezentacji zaliczeniowej 60%
Literatura
J. Huenefeld, Zarządzanie wydawnictwem w warunkach gospodarki wolnorynkowej, tł. G. Łuczkiewicz, wyd. 2, Kraków 1996;
Baverstock, Marketing w wydawnictwie - fantazja czy rzeczywistość? tł. G. Łuczkiewicz, Kraków 1997;
G. Davies, Nabywanie tytułów − organizacja i zarządzanie w redakcji, tł. G. Łuczkiewicz, Kraków 1997;
Jak osiągnąć sukces w księgarstwie, tł. G. Łuczkiewicz, Kraków 2000; Karpowicz, Autor – wydawca. Poradnik prawa autorskiego, Warszawa 2005 Smith, Jak osiągnąć zysk w wydawnictwie, tł. G. Łuczkiewicz, Kraków 1996;
O. Lynette, Zakup i sprzedaż praw autorskich, tł. R. Greda, Kraków 1998;M. Armstrong, Zarządzanie ludźmi, przeł. G. Skoczylas, Poznań Rebis 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: