Lektorat języka polskiego dla obcokrajowców 2 1.S3.FLC.PL.2
Na zajęciach studenci uczą się:
• rozumienia ze słuchu prostych wypowiedzi (dialogów, krótkich monologów), prostych pytań, wskazówek i instrukcji,
• rozumienia ogólnej treści prostych tekstów pisanych,
• uczestniczenia w prostych sytuacjach komunikacyjnych, wyrażania podstawowych intencji, krótkiej informacji na swój temat, o otoczeniu, innych ludziach itp.,
• wymowy głosek polskich,
• pisania poznanych wyrazów i zdań, podawania własnych danych osobowych.
Tematyka zajęć (a tym samym słownictwo i struktury gramatyczne) obejmuje takie obszary, jak:
- Rezerwowanie biletów i stolika w restauracji
- Organizacja tygodnia pracy w firmie
- Proponowanie spotkania, zaproszenia
- Pory roku, miesiące i opis pogody
- godziny i pory dnia
- moja rodzina
- opis dnia
Zagadnienia gramatyczne:
Miejscownik rzeczowników
Przyimki z, na, w, do
Liczebniki porządkowe
Zdania złożone okolicznikowe przyczyny
spójniki
zaimek który
wiem / znam
zaimki pytajne
muszę, mogę, chcę
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Rodzaj przedmiotu
języki obce
Tryb prowadzenia
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
Wiedzą:
1.
ma podstawową znajomość języka polskiego jako obcego; zna zasady leksykalno-gramatyczne i fonologiczne języka polskiego na poziomie A1/A2 oraz zasady doboru środków do wyrażania określonych rodzajów informacji m-W-1
2.
ma podstawową wiedzę z zakresu komunikowania publicznego w języku polskim jako obcym m-W-2
Umiejętności:
3.
posiada podstawowe umiejętność porozumiewania się w języku polskim jako obcym w różnych kontekstach sytuacyjnych, w tym komunikacji publicznej w zakresie tematyki ogólnej m-U-1
4. potrafi posługiwać się językiem polskim jako językiem obcym na poziomie A1/A2 m-U-1
Kryteria oceniania
Metody:
podejście komunikacyjne (praca z materiałami autentycznymi, ćwiczenia praktyczne, dialogi, dyskusje w parach i grupach, symulacje, scenki, gry i zabawy komunikacyjne, ćwiczenia przedkomunikacyjne, wykorzystywanie różnych mediów, trening rozwoju poszczególnych sprawności, ćwiczenia z luką informacyjną).
Formy zaliczenia: kolokwium / zaliczenia ustne
Podstawowe kryteria: ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych, aktywności na zajęciach, frekwencji. 60% poprawnych odpowiedź
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Kamila Dembińska Agnieszka Małyska, Start 1, Start 2wyd.: Startpolish
Ewa Piotrowska-Rola, Marzena Porębska, Polski jest cool A1 i A2. Podręcznik studenta do nauki języka polskiego jako obcego na poziomie podstawowym, wyd.: Studio Temat,
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: