Analiza i tworzenie tekstu promocyjnego 1.S3.FP.KWP.5
Omawiane zagadnienia:
• Definicja reklamy i jej rodzaje.
• Strategie perswazyjne.
• Środki językowe wykorzystywane w reklamach.
• Konteksty, motywy i toposy obecne w tekstach reklamowych.
• Gatunki współczesnych tekstów promocyjnych.
• Reklama w mediach społecznościowych.
• Język kampanii wyborczych.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student
• zna i rozumie środki językowe i pozajęzykowe wykorzystywane w tworzeniu tekstów promocyjnych, potrafi je nazwać opierając się na terminologii z zakresu językoznawstwa w tym retoryki (k_W01; P6S_WG)
• zna i rozumie treści związane z modułem wybieralnym (k_W10)
• potrafi formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy z zakresu językoznawstwa (k_U02; P6S_UW)
• potrafi rozpoznać zjawiska językowe oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod językoznawczych (k_U03; P6S_UW)
• jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych (k_K02; P6S_KR)
• jest gotów do kompetentnego, odpowiedzialnego i etycznego funkcjonowania w obszarze określonym przez moduł wybieralny (k_K04)
Kryteria oceniania
1) Analiza wybranego tekstu promocyjnego.
2) Przygotowanie tekstu promocyjnego i omówienie zastosowanych w nim strategii.
3) Aktywność na zajęciach.
Literatura
Jerzy Bralczyk, Język na sprzedaż, Gdańsk 2004;
Piotr H. Lewiński, Retoryka reklamy, Wrocław 2008
Władysław Lubaś, Język w komunikacji, w perswazji i w reklamie, Dąbrowa Górnicza, 2006,
Maciej Dutko, Copywriting internetowy, Warszawa 2011
Dorota Jędrzejewska, Rafał Niemczyk, Copywriting. Jak sprzedawać słowem, Warszawa 2013
Magdalena Jaworowicz, Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Warszawa 2015
Izabela Łuc, Małgorzata Bortliczek, Język uwikłany w ponowoczesność, Katowice 2011
Kazimierz Ożóg, Język w służbie polityki. Językowy kształt kampanii wyborczych, Rzeszów 2004
Krzysztof Ozga, Wybrane aspekty językowe postów content designerów (na przykładzie marki Coca-Cola), „Prace Językoznawcze” 2019, nr 2, s. 123-138.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: