Przedmiot językoznawczy uzupełniejący kanon 2: Analiza językowa tekstów biznesowych 1.S3.FP1.46.2.2
Treści:
• Definicja reklamy i jej rodzaje.
• Strategie perswazyjne.
• Stylistyczne i funkcjonalne wykładniki poprawności tekstu.
• Środki językowe wykorzystywane w reklamach.
• Struktura i język wybranych biznesowych gatunków.
• Reklama w mediach społecznościowych.
• Analiza i redagowanie wybranych tekstów marketingowych/biznesowych.
Literatura uzupełniająca
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student
• zna i rozumie środki językowe i pozajęzykowe wykorzystywane w tworzeniu tekstów promocyjnych, potrafi je nazwać opierając się na terminologii z zakresu językoznawstwa w tym retoryki (k_W01; P6S_WG)
• zna i rozumie treści związane z modułem wybieralnym (k_W10)
• potrafi formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy z zakresu językoznawstwa (z możliwością uwzględnienia wiedzy z nauk pokrewnych) (k_U02; P6S_UW)
• potrafi rozpoznać zjawiska językowe oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod językoznawczych pozwalających na ocenę ich znaczenia i oddziaływania w procesie historyczno-kulturowym (k_U03; P6S_UW)
• jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych (k_K02; P6S_KR)
• jest gotów do kompetentnego, odpowiedzialnego i etycznego funkcjonowania w obszarze określonym przez moduł wybieralny (k_K04)
Kryteria oceniania
- metoda podająca,
- dyskusja,
- ćwiczenia praktyczne (samodzielna analiza i redagowanie).
Weryfikacja efektów kształcenia:
- obecność 50%
- praca zaliczeniowa 50%
Literatura
Bralczyk J., Język na sprzedaż. GWP, Gdańsk 2004.
Kuziak M., Rzepczyńśki S., Jak pisać?, Park Edukacja, Warszawa - Bielsko-Biała 2008.
Wolański A., Edycja tekstów
Słownik dobrego stylu,, red. M. Bańko, Warszawa 2000.
Butcher A., Dunin-Dudkowska A., Polski język biznesu dla cudzoziemców, Lublin 1998.
Mordoch A., Język public relations, Warszawa.
Musiałkiewicz J., Marketing, Warszawa.
Nowacki R. Reklama, Warszawa.
Jabłońśki A., Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) Copywriting & Webwriting. OnePress, 2018.
Wrycza-Bekier J., Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu,
Helion, Gliwice 2000.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: