Praktyczna nauka języka francuskiego - Sprawności zintegrowane 4 1.S3.FRP1.51
• Biografia (czytanie ze zrozumieniem biografii słynnych Francuzów, ważne wydarzenia wpływające na życiowe zmiany; tworzenie fikcyjnych biografii )
• Hipotezy dotyczące przeszłości (wyrażanie żalu; „co by było, gdyby…”)
• Wyrażenia idiomatyczne jako element wzbogacający wypowiedź
• Zagadnienia związane z ekologią (zagrożenia dla środowiska w życiu codziennym; opisywanie zagrożeń ekologicznych i sposobów walki z nimi; ulotka i manifest organizacji ekologicznych)
• Równouprawnienie i pozycja kobiet w społeczeństwie (różnice między kobietami a mężczyznami)
• Skargi i protesty (komentarz na temat zjawisk socjologicznych; wyrażanie oburzenia; polemika; teksty prasowe i nagrania dotyczące aktualnych kwestii społecznych, np. palenie w miejscach publicznych; redagowanie programu i manifestu stowarzyszenia, petycji, skargi)
• Nowe technologie (opis wynalazków; współczesne sposoby komunikacji i opinia na ich temat; teksty reklamowe, publikacje internetowe,…)
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
języki obce
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie
1. leksykę zawartą w programie; zwraca uwagę na spójność logiczną wypowiedzi; potrafi rozpoznać typ tekstu pisanego i/lub mówionego, jego cechy charakterystyczne; jest w stanie zrozumieć informację zawartą w tekście; scharakteryzować intencję tekstu; rozpoznać postawę autora wobec poruszanego tematu na podstawie wskaźników znajdujących się w tekście pisanym lub mówionym; wzbogacać budowaną wypowiedź o trudniejsze struktury gramatyczne oraz elementy idiomatyczne; zna zasady redagowania tekstów objętych programem. (K_W05)
Umiejętności: student potrafi
2. odnaleźć się w sytuacjach komunikacyjnych tematycznie związanych z treściami programowymi; redagować różne typy tekstów dotyczących kultury i społeczności; konstruować kilkuminutową wypowiedź na temat problematyki objętej programem przedmiotu z uwzględnieniem odpowiedniej argumentacji i własnej opinii; dobierać odpowiednie argumenty; dyskutować na proponowany temat; odnaleźć i zrozumieć relacje logiczne pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu; wykorzystać poznane informacje i struktury leksykalno-gramatyczne do innych kompetencji językowych (dyskusja, pisanie). (K_U04)
3. korzystać z różnych źródeł (w języku rodzimym i francuskim) oraz nowoczesnych technologii (K_U02)
4. planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole (K_U07)
Kryteria oceniania
60% poprawnych odpowiedzi
ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych (kolokwia pisemne, prace domowe, wypowiedzi ustne, aktywność, frekwencja na zajęciach (efekt 1, 2, 3, 4)
Literatura
A.1. wykorzystywana podczas zajęć
Alter Ego 2+ Hachette, Paris 2012 (podręcznik)
A.2. studiowana samodzielnie przez studenta
Alter Ego 2+ Hachette, Paris 2012 (zeszyt ćwiczeń)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: