Podstawy programowania 1.S3.GS.11
Program zajęć obejmuje: rolę programowania w produkcji oprogramowania rozrywkowego, krótki rys historyczny programowania wraz z przedstawieniem zaszłości historycznych wpływających na dzisiejsze rozwiązania technologiczne, podział języków programowania, proces produkcji oprogramowania wraz z prezentacją najpopularniejszych modeli, zasady pracy z kodem, objaśnienie podstawowych rozwiązań z zakresu kodowania.
Poza tym studenci zapoznają się z praktycznymi informacjami na temat tworzenia dokumentacji technicznej dla oprogramowania oraz przygotowywania prostych programów w językach imperatywnych wysokiego poziomu.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student:
1. rozumie podstawowe idee stojące za tworzeniem oprogramowania (k_W01),
2. zna podział i klasyfikacje języków programowania (k_W03),
Umiejętności
Student:
3. umie wykorzystywać podstawowe konstrukcje programistyczne popularnych języków imperatywnych wysokiego poziomu w rozwiązywaniu problemów designerskich (k_U01),
4. potrafi przygotować prosty, funkcjonalny program lub jego fragment w jednym z popularnych języków imperatywnych wysokiego poziomu (k_U09),
Kompetencje społeczne
Student:
5. jest w stanie zaprezentować i ocenić wstępny projekt programu komputerowego za pomocą opisu wymagań (k_K01),
6. jest gotów do efektywnej komunikacji technicznej w zakresie projektowania programów komputerowych na poziomie podstawowym (k_K03).
Kryteria oceniania
Samodzielne przygotowanie przez studenta dokumentacji technicznej (opis wymagań) dla zaproponowanego przez niego programu komputerowego, a także wykonanie prostego programu komputerowego w dwóch wybranych przez studenta językach imperatywnych wysokiego poziomu.
Literatura
1. Schildt Herbet, C++. Sztuka programowania, Warszawa, 2002
2. Coldwind Gynvael, Zrozumieć programowanie, Warszawa, 2016
3. Ierusalimschy Roberto, Lua 5.1 Reference Manual, 2006, www.lua.org/manual/5.1
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: