Edytory obrazu cyfrowego 3 1.S3.GS.16
Przedmiot Edytory obrazu cyfrowego 3 ma na celu przekazanie studentowi umiejętności praktycznego wykorzystania narzędzi, technik kreacji, korygowania i udoskonalania cyfrowych obrazów wektorowych w przeznaczonym do tego programie (domyślnie Adobe Illustrator CC). Przedmiot wprowadza na poziomie średnio zaawansowanym wiedzę z zakresu grafiki wektorowej – student poznaje jej cechy, zastosowanie, metody pracy oraz miejsce w obszarze sztuki.
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Założenia
Ogólnie: - Zakładanie dokumentu
- Przestrzenie robocze (Artboardy)
- Zapoznanie się z interfejsem programu
- Narzędzie selekcji i selekcji bezpośredniej
- Podstawowe kształty
- Łączenie, przycinanie, odejmowanie i wykluczanie kształtów - Narzędzie pióro i jego alternatywy
- Kolor i próbnik kolorów
- Wypełnienie, kontur i jego opcje
- Gradient
- Grupowanie obiektów i tryb izolacji
- Praca z warstwami
- Narzędzia wyrównywania
- Narzędzia tekstowe Podstawowe i zaawansowane
- Efekty 3D w dwuwymiarowej grafice
- Tryby mieszania
- Tworzenie grafik na potrzeby gier komputerowych i nie tylko - Szukanie referencji w Internecie | W cyklu 2022/23-Z: - Praca nad pomysłem gry (opis, szkice, inspiracje)
- Tworzenie grafik i ilustracji do projektu gry komputerowej typu platformer lub point&click
- Tworzenie Bohatera i przeciwników
- Tworzenie tła
- Tworzenie innych grafik potrzebnych do zrealizowania projektu
- Efektywne przygotowanie grafik pod animację
- Dzielenie poszczególnych elementów ilustracji na warstwy
- Nazywanie warstw
- Odpowiedni zapis pliku pod animację
|
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. w stopniu zaawansowanym pojęcie grafiki wektorowej, zasady pracy z nią i rozumie jej znaczenie dla sztuki współczesnej (K_W08).
2. w stopniu zaawansowanym zakres standardów przygotowania dokumentów utworzonych w programie do grafiki wektorowej do różnych zastosowań (druk, wyświetlacze, sieć www) K_W08).
Umiejętności: absolwent potrafi
3. posługiwać się narzędziami oraz funkcjami programu do grafiki wektorowej oraz efektywnie wykorzystywać je w pracy nad realizacją własnych pomysłów (K_U09).
4. przygotować projekt graficzny zarówno w toku pracy indywidualnej, jak i w wyniku pracy w zespole (K_U09).
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
5. dyskusji i uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych, w celu poszukiwania inspiracji i wymiany doświadczeń (K_K01).
6. przestrzegania zasad związanych z etyką pracy, zwłaszcza w obszarze praw autorskich i praw pokrewnych, a także wymagać tego od innych (K_K03).
Kryteria oceniania
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
wykonanie pracy zaliczeniowej: przygotowanie projektu, wykonanie określonej pracy praktycznej (efekty 1,4) ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru (efekty 2,3,5,6)
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Realizacja projektu semestralnego – 75%, Oceny cząstkowe – 25 %
Literatura
- Adobe Illustrator CC. Oficjalny podręcznik, Wyd. Helion, 2018
- Adobe Illustrator CS6/CS6 PL. Oficjalny podręcznik (ebook), Wyd. Helion, 2021 - Youtube (tutoriale i darmowe kursy)
- Skillshare (płatne kursy)
- Domestika (płatne kursy)
- Udemy (płatne kursy)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: