Multimedia 1 1.S3.GS.24
Przedmiot Multimedia 1 ma na celu przekazanie studentowi umiejętności praktycznego wykorzystania narzędzi i technik kreacji w zakresie animacji cyfrowej w przeznaczonym do tego programie (domyślnie Adobe AfterEffects CC). Przedmiot wprowadza na poziomie podstawowym wiedzę z zakresu animacji cyfrowej – student poznaje jej cechy, zastosowanie, metody pracy oraz miejsce w obszarze sztuki oraz sferze komercyjnej.
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Założenia
Ogólnie: - Poznanie interfejsu programu do animacji cyfrowej
- Zakładanie nowego dokumentu
- Importowanie materiałów graficznych
- Poznanie podstawowych narzędzi do animacji (Pozycja, Skala, Rotacja, Krycie itp)
- Animowanie prostych obiektów
- Oś czasu
- Klatki kluczowe
- Eksport projektu | W cyklu 2022/23-Z: - Poznanie interfejsu programu do animacji cyfrowej
- Zakładanie nowego dokumentu
- Importowanie materiałów graficznych
- Poznanie podstawowych narzędzi do animacji (Pozycja, Skala, Rotacja, Krycie itp)
- Animowanie prostych obiektów
- Oś czasu
- Klatki kluczowe
- Eksport projektu
- Praca animacyjna nad własnym projektem wizualizacji gry komputerowej typu platformer lub point & click na przygotowanych wcześniej grafikach i ilustracjach |
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. w stopniu zaawansowanym zagadnienia animacji cyfrowej, zasady pracy z nią i rozumie jej znaczenie dla sztuki współczesnej (K_W08).
2. w stopniu zaawansowanym zagadnienia techniczne z zakresu standardów przygotowania animacji cyfrowej i zastosowania jej w różnych dziedzinach sztuki (K_W08).
Umiejętności: absolwent potrafi
3. posługiwać się narzędziami oraz funkcjami programu do animacji cyfrowej oraz efektywnie wykorzystywać je w pracy nad realizacją własnych pomysłów (K_U09).
4. przygotować animację zarówno w toku pracy indywidualnej, jak i w wyniku pracy w zespole (K_U09).
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
5. dyskusji i uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych, w celu poszukiwania inspiracji i wymiany doświadczeń (K_K01).
6. przestrzegania zasad związanych z etyką pracy, zwłaszcza w obszarze praw autorskich i praw pokrewnych, a także wymagania tego od innych (K_K03).
Kryteria oceniania
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
wykonanie pracy zaliczeniowej: przygotowanie projektu, wykonanie określonej pracy praktycznej (efekty: 1,4) ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstko- wych otrzymywanych w trakcie trwania semestru (efekty: 2,3.5,6)
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny Realizacja projektu semestralnego – 75%,
Oceny cząstkowe – 25 %
Literatura
- Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik, Wyd. Helion, 2018 - Youtube (tutoriale i darmowe kursy)
- Skillshare (płatne kursy)
- Domestika (płatne kursy)
- Udemy (płatne kursy)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: