Multimedia 2 1.S3.GS.25
Przedmiot Multimedia 2 ma na celu przekazanie studentowi umiejętności praktycznego wykorzystania narzędzi i technik kreacji w zakresie animacji cyfrowej w przeznaczonym do tego programie (domyślnie Adobe AfterEffects CC). Przedmiot wprowadza na poziomie podstawowym wiedzę z zakresu animacji cyfrowej – student poznaje jej cechy, zastosowanie, metody pracy oraz miejsce w obszarze sztuki oraz w sferze komercyjnej.
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Założenia
W cyklu 2022/23-L: - Przygotowanie Scenopisu
- Przygotowanie Storyboardu
- Przygotowanie ilustracji do projektu w wybranym programie graficznym
- Zaimportowanie ilustracji i inyych potrzebnych materiałów do programu do animacji
- Przygotowanie i rozłożenie poszczególnych scena na osi czasu
- Kompozycja i Prekompozycja poszczególnych scen
- Animacja poszczególnych scen
- Warstwy 3D
- Kamera
- Tworzenie przestrzeni 3D z elementów 2D
- Dodanie efektów do scen
- Dodawanie dźwięku do projektu
- Eksport skończonego projektu | Ogólnie: - Scenopis i Storyboard
- Ilustracje do projektu
- Kompozycja i Prekompozycja
- Efekty
- Warstwy 3D
- Kamera
- Tworzenie przestrzeni 3D z elementów 2D
- Dodawanie dźwięku do projektu |
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie
1. w stopniu zaawansowanym zagadnienia animacji cyfrowej, zasady pracy z nią i rozumie jej znaczenie dla sztuki współ- czesnej (K_W08).
2. w stopniu zaawansowanym zagadnienia techniczne z zakresu standardów przygotowania animacji cyfrowej i zasto- sowania jej w różnych dziedzinach sztuki (K_W08).
Umiejętności: absolwent potrafi
3. posługiwać się narzędziami oraz funkcjami programu do animacji cyfrowej oraz efektywnie wykorzystywać je w pracy nad realizacją własnych pomysłów (K_U09).
4. przygotować animację zarówno w toku pracy indywidualnej, jak i w wyniku pracy w zespole (K_U09).
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
5. dyskusji i uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych, w celu poszukiwania inspiracji i wymiany doświadczeń (K_K01). 6. przestrzegania zasad związanych z etyką pracy, zwłaszcza w obszarze praw autorskich i praw pokrewnych, a także wymagania tego od innych (K_K03).
Kryteria oceniania
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
wykonanie pracy zaliczeniowej: przygotowanie projektu, wykonanie określonej pracy praktycznej (efekty: 1,4) ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru (efekty: 2,3,5,6)
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny Realizacja projektu semestralnego – 75%,
Oceny cząstkowe – 25 %
Literatura
- Adobe After Effects CC. Oficjalny podręcznik, Wyd. Helion, 2018
- Youtube (tutoriale i darmowe kursy)
- Skillshare (płatne kursy)
- Domestika (płatne kursy)
- Udemy (płatne kursy)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: