Narratologia 1.S3.GS.27
Kurs ma na celu zapoznanie uczestników z kategorią treści narracyjnej w tekście gry oraz przeprowadzenie warsztatów z jej tworzenia i analizowania. Szczególnie w zakresie gier fabularnych narracja staje się kategorią kluczową dla pomyślnego zaistnienia konkretnego tytułu na rynku gier – dostrzegając tę korelację, zajęcia z narratologii mają przygotować studentów do właściwego postrzegania roli narracji w tekście gry jak i umożliwić zaprojektowanie własnych treści narracyjnych.
Zakres tematów:
W trakcie kursu studenci zapoznają się z szeregiem popularnych/szczególnie wpływowych gier o zauważalnym i istotnym aspekcie narracyjnym. Warsztaty umożliwią przeanalizowanie tychże oraz zaprojektowanie/stworzenie treści narracyjnej właściwie zintegrowanej z całością produktu gry.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie
1. w stopniu zaawansowanym kluczowe pojęcia z zakresu narratologii właściwej do analizowania gier k_W03
Umiejętności: absolwent potrafi
2. dokonać analizy treści narracyjnej gry z oceną jej obsadzenia w aspekcie mechanicznym k_U02
3. zaprojektować narrację gry z jej właściwym obsadzeniem w tekście gry
k_U07
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
4. właściwej oceny znaczenia narracji w kształtowaniu kulturowej przestrzeni branży gier k_K01
Kryteria oceniania
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Praca na zajęciach (efekty 1,2, 4);
Projekt (efekt 3).
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen z pracy na zajęciach (50%) i projektu (50%).
Literatura
M. Bal, Narratologia. Wprowadzenie do teorii narracji, Kraków 2012.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: