Zarządzanie projektami 1.S3.GS.33
W ramach zajęć poruszone zostaną najważniejsze zagadnienia związane z zarządzaniem projektami w kontekście praktycznym. W szczególności: rodzaje i strukturę projektów oraz najważniejsze metody zarządzania nimi. Ponadto, studenci zostaną wprowadzeni w zagadnienia związane ze sposobami finansowania projektów (pozyskiwanie finansowania, sposoby budżetowania) i oceną ich efektywności. W ramach ćwiczeń praktycznych studenci omówią, na wybranych przykładach rzeczywistych, kluczowe czynniki ryzyka, sukcesu oraz porażki współczesnych projektów związanych z branżą gamingową.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie
1. w stopniu zaawansowanym ekonomiczne, prawne i inne uwarunkowania oraz pojęcia związane z ochroną własności intelektualnej, prawem autorskim oraz formą rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości;
2. w stopniu zaawansowanym zasady działania systemów i instytucji kulturalnych właściwych dla zakresu działalności zawodowej właściwej dla nauk o kulturze i religii /m.in. edukacyjnej, kulturalnej, medialnej, organizacji i obsługi imprez, wystaw, produkcją teatralną/ oraz branży gier;
Umiejętności: absolwent potrafi
3. brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska w zakresie tematycznym dotyczącym zjawisk kultury oraz dyskutować o nich;
4. skorelować potrzeby rynku kreatywno-wydawniczego gier i szeroko rozumianych tekstów kultury z wiedzą pozyskaną lub zasygnalizowaną toku studiów
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do:
5. wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego inicjowania działania na rzecz interesu publicznego myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy;
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne:
Mini-wykład wprowadzający w tematykę bieżących zajęć;
Dyskusja nt. współczesnej problematyki zarządzania projektami;
Zadania praktyczne związane z tematyką przedmiotu;
Projekt w ramach pracy własnej studenta
Metody i kryteria oceniania:
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Samodzielna praca zaliczeniowa na ocenę (efekty 1,2,4)
Oceny cząstkowe (punkty) w ramach ćwiczeń praktycznych (efekty 3,5)
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny:
Czynny udział w dyskusjach i ćwiczeniach praktycznych (50%);
Samodzielna praca zaliczeniowa na ocenę (50%).
Literatura
Trocki M. (red.), Nowoczesne zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2013;
Skalik J., Zarządzanie projektami, UE Wrocław, Wrocław 2009.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: