Historia i mitosfera w medium gier 1.S3.GS.PP.3
Celem przedmiotu jest przedstawienie elementów historycznych i mitycznych występujących w medium gier, szczególnie w ich ikonosferze. Omówienie istoty mitosfery funkcjonującej w grach wideo i innych, jej najważniejszych elementów wraz z ich kulturową genezą, jako jednej z kluczowych części składowych współczesnej kultury medialnej.
Zakres tematów:
Kurs stanowi przegląd motywów i wątków historycznych i religijnych, pojawiających się szczególnie często w medium gier, wraz z analizą ich wpływu na całość medium i intertekstualne zastosowanie.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie
1. w stopniu zaawansowanym definicje gry jako zjawiska społecznego oraz jej elementów (K_W02)
2. w stopniu zaawansowanym tematykę społecznych funkcji gier (K_W04)
Umiejętności: absolwent potrafi
3. dostrzec intertekstualną rolę wątków i motywów w grach na przestrzeni całego medium (K_U09); (K_U03)
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
4. dobierania i przekazywania treści społecznie doniosłych w grach jako nowym medium;; (K_K01)
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne: wykład / projekt multimedialny / dyskusja / praca grupowa
Metody i kryteria oceniania:
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Dyskusja na zajęciach (efekty 1, 2);
Projekt multimedialny (efekty 3, 4).
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny końcowej na podstawie oceny aktywności na zajęciach (50%) i projektu (50%).
Literatura
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć
A1. wykorzystywana podczas zajęć
Olbrzym w cieniu. Gry wideo w kulturze audiowizualnej, red. A. Pitrus, Kraków 2012.
A2. studiowana samodzielnie przez studenta
Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst i rytuał, t. II, red. A. Surdyk, J. Szeja, Poznań 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: