Praca własna 2 1.S3.JAT.PP.10
Cele egzaminu:
Celem egzaminu Praca własna 2 jest sprawdzenie, czy poziom znajomości języka spełnia wymagania poziomu C1 w odniesieniu do:
- rozumienia wymagających tekstów niosących ukryte znaczenia,
- wypowiadania się spontanicznie, ze względną płynnością i precyzją,
- elastycznego używania języka w celach społecznych,
- jasnego tworzenia szczegółowych, dobrze ustrukturyzowanych i stosunkowo złożonych tekstów,
- kontrolowanego stosowania wzorców organizacyjnych tekstu.
--------------------
Treść egzaminu:
• Część CZYTANIE: dopasowywanie, uzupełnianie informacji z tekstów; technika testowania: test wielokrotnego wyboru, uzupełnianie luk, test dopasowywania
• Część PISANIE: treść, organizacja, jedność, słownictwo, wybór rejestru językowego, poprawność językowa tekstu pisanego; technika testowania: wypracowanie na zadany temat
• Część SŁUCHANIE: dopasowywanie, uzupełnianie informacji z tekstów; technika testowania: test wielokrotnego wyboru, uzupełnianie luk, test dopasowywania
• Część UŻYCIE JĘZYKA: słownictwo, gramatyka, ortografia, interpunkcja, słowotwórstwo, jedność tekstu, rejestr językowy; technika testowania: test wielokrotnego wyboru, uzupełnianie luk, test dopasowywania, identyfikacja błędów.
• Część MÓWIENIE: poprawność gramatyczna, jedność stylistyczna i różnorodność leksykalna wypowiedzi, komunikacja interaktywna, wymowa, technika sprawdzająca polega na rozmowie w parach z ograniczonym udziałem egzaminatora;
-----------------
Metody testowania:
- test pisemny z czytania ze zrozumieniem
- test pisemny z tworzenia tekstów po angielsku
- test pisemny z rozumienia ze słuchu
- test pisemny z użycia języka angielskiego
- egzamin ustny wg wytycznych prowadzącego
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25-Z: | W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ WG PRK z 2019 r.:
WIEDZA
Student/ka zna i rozumie:
1. zaawansowane słownictwo, gramatykę, struktury i stylistykę w języku angielskim na poziomie C1; język angielski specjalistyczny wykorzystywany w obsłudze ruchu turystycznego (k_W02/P6S_WG)
UMIEJĘTNOŚCI:
Student/ka potrafi:
2. posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1, ze szczególnym zwróceniem uwagi na słownictwo specjalistyczne, terminy zawodowe, pojęcia techniczne, żargon, wymowę itp., szczególnie podczas, słuchania, pisania, czytania i mówienia (k_U08/P6S_UK)
3. samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie związane z rozwijaniem języka angielskiego (k_U16/P6S_UU)
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
Student/ka ma gotowość do:
4. krytycznej oceny własnych kompetencji i wiedzy oraz ciągłego doskonalenia swoich umiejętności językowych (k_K03/P6S_KK)
Kryteria oceniania
Formy oceny efektów uczenia się:
100% - test pisemny i ustny (efekt 1,2,3,4)
Standaryzowany egzamin składający się z pięciu części (pisanie, rozumienie ze słuchu, czytanie ze zrozumieniem, angielski w użyciu, konwersacja) na poziomie C1 według kryteriów CEFR for Languages - 20% za każdą część egzaminu.
System ocen:
ocena 2,0 (niezaliczony): 0 – 59%
ocena 3,0 (dostateczny): 60 – 69% (osiągnięty poziom C1)
ocena 3,5 (plus dostateczny): 70 – 79%
ocena 4,0 (dobry): 80 – 89%
ocena 4,5 (plus dobry): 90 – 95%
ocena 5,0 (bardzo dobry): 96 – 100%
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Adams-Tukiendorf, M., and D. Rydzak. (2012). Developing Writing Skills: A Manual for EFL students. 2nd ed. Opole: Uniwersytet Opolski.
2. Gude, K., i M. Stephens. (2010). CAE Result. Oxford: Oxford University Press.
3. Harrison, M. (2010). CAE Practice Tests. Oxford: Oxford University Press.
4. Mac Andrew, R., and R. Martinez. (2001). Taboos and Issues. Thomson.
5. Brook-Hart, G., & S. Heines. (2009). Complete CAE. Cambridge: Cambridge University Press.
6. Side, R. & G. Wellman. (2009). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Edinburgh: Longman.
7. Cambridge Certificate in Advanced English 6. (2009). Cambridge: Cambridge University Press.
Literatura dodatkowa:
Indywidualny dobór źródeł testowych
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: