Metody badań językoznawczych 1.S3.JAT.PP.15
Cel kursu:
Kurs ma na celu zapoznanie studentów z różnymi metodologiami badań językoznawczych oraz analizy dyskursu.
---------------
Treści programowe:
1. Projekt badawczy.
2. Pytanie badawcze.
3. Metody ilościowe.
4. Ankieta.
5. Metodologia korpusowa.
6. Metody jakościowe.
7. (Krytyczna) Analiza Dyskursu
8. Multimodalność.
9. Metodologie łączone.
-----------------
Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć:
prezentacja multimedialna, dyskusja, analiza przykładów, narzędzia technologii informacyjno-telekomunikacyjnych/ MSTeams
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ WG PRK z 2019 r.:
WIEDZA
Student/ka zna i rozumie:
1. zna konkretną terminologię i metody wykorzystywane w projektowaniu i stworzeniu pracy badawczej (k_W04/P6S_WG)
2. zna zasady prawa autorskiego i jego ochrony w odniesieniu do różnych wytworów kultury (k_W06/P6S_WK)
UMIEJĘTNOŚCI:
Student/ka potrafi:
3. stosować wybrane metodologie badawcze w celu poprawnego napisania pracy dyplomowej (k_U01/P6S_UW)
4. rozpoznawać i pisać różne rodzaje tekstów w ramach seminarium dyplomowego oraz tworzyć własne, spójne i logiczne argumenty oraz formułować wnioski (k_U03/P6S_WU)
5. przeprowadzić podstawowe badania, poszukiwania, analizę, dobrać oraz użyć informacje posługując się różnymi źródłami, metodami i umiejętnościami informatycznymi (k_U04/P6S_WU)
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
Student/ka ma gotowość do:
6. ustalania priorytetów podczas realizacji różnych zadań związanych ze studiowaniem i pracą zawodową (k_K01/P6S_KK)
Kryteria oceniania
Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się:
1. Aktywny udział w zajęciach, dyskusja w grupie - 45% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5)
2. Indywidualny projekt badawczy 55% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6)
60 -67% - ocena 3.0
68 - 75% - ocena 3.5
76 - 83% - ocena 4.0
84 - 91% - ocena 4.5
92 - 100% - ocena 5.0
Literatura
Literatura podstawowa:
Kumar, R. (2011). Research methodology: A step-by-step guide for beginners (3rd ed.). London: Sage.
Litoselliti, L. (Ed.). (2010). Research methods in linguistics. London: Continuum.
Walliman, N. (2011). Research methods: The basics. London: Routledge.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: