Praktyczna nauka języka angielskiego 3 1.S3.JAT.PP.3
Cele kursu:
- praktyczne pogłębienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w języku angielskim w zakresie obsługi ruchu turystycznego,
- wprowadzenie tematów realioznawczych, tj. omówienie wybranych elementów geografii, demografii, polityki, gospodarki, kultury, tradycji, etc. oraz najważniejszych atrakcji turystycznych krajów anglojęzycznych i ich międzynarodowej pozycji turystycznej
– w zakresie gramatyczno-leksykalnym - rozwinięcie wiedzy i umiejętności przewidzianych dla kursu w danym semestrze studiów (zob. treści programowe poniżej).
-----------------
Treści programowe PNJA 3 (podręcznik kursowy - units/jednostki 7-8):
u.7. - gramatyka: strona bierna w języku angielskim
- leksyka: kultura, słowa i frazy łączące (np. spójniki)
- umiejętności zawodowe: uczestnictwo w spotkaniach zawodowych
- studium przypadku: prezentacja propozycji dla klienta
u.8. - gramatyka: kauzatywne zastosowania czasownika 'have'
- leksyka: przymiotniki kończące się na ~ed or ~ing
- umiejętności zawodowe: przygotowanie i wygłaszanie prezentacji
- studium przypadku: poprawa jakości pracy zespołu pracowniczego
Tematy przewodnie:
codzienna obsługa biura podróży, organizacja wycieczek i wypoczynku urlopowego, bieżąca obsługa gości w hotelu i restauracji, usługi przewodnikowe, podróż autokarem, samolotem i statkiem, system komunikacyjny w krajach anglojęzycznych – środki transportu, ubezpieczenia międzynarodowe, firmy ubezpieczeniowe.
----------------
Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć:
1. problemowe: klasyczne problemowe, sytuacyjne, giełdy pomysłów (burze mózgów);
2. ćwiczeniowo-praktyczne: ćwiczenia językowe wykonywane indywidualne, w parach, w grupie; studia przypadków biznesowych; analizy SWOT; mini-projekty;
3. dyskusje problemowe - w formie okrągłego stołu bądź seminaryjne.
4. narzędzia technologii informacyjno-telekomunikacyjnych/ MS Teams
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
języki obce
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25-Z: | W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ WG PRK z 2019 r.:
WIEDZA
Student/ka zna i rozumie:
1. język angielski specjalistyczny wykorzystywany w obsłudze ruchu turystycznego, w tym zaawansowane słownictwo, gramatykę, struktury i stylistykę w języku angielskim na poziomie B2+ do C1 (k_W02/P6S_WG);
2. zaawansowaną terminologię i techniki wykorzystywane w pisaniu, analizie krytycznej, słuchaniu, mówieniu i czytaniu w języku angielskim na poziomie B2+ do C1 - w celu rozwiązania konkretnych problemów branży turystycznej (k_W04/P6S_WG).
UMIEJĘTNOŚCI:
Student/ka potrafi:
3. czytać, słuchać i tworzyć teksty w języku angielskim oraz przygotowywać skuteczne prezentacje odnoszące się do tematów związanych z bieżącą obsługą ruchu turystycznego, posługując się formalnymi źródłami (k_U07/P6S_UK);
4. posługiwać się językiem angielskim na poziomie B2+ do poziomu C1 włącznie, ze szczególnym zwróceniem uwagi na słownictwo specjalistyczne, terminy zawodowe, pojęcia techniczne, żargon, wymowę itp., szczególnie podczas, słuchania, pisania, czytania i mówienia (k_U08/P6S_UK)
5. brać udział w debatach, negocjacjach i rozmowach oraz zaprezentować i ocenić różne opinie i stanowiska związane z danym tematem (k_U10/P6S_UK)
6. wypowiadać się spójnie i precyzyjnie w mowie i piśmie w języku angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień związanych z codzienną obsługą ruchu turystycznego (k_U11/P6S_UK).
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
Student/ka ma gotowość do:
7. krytycznej oceny własnych kompetencji językowych i wiedzy specjalistycznej oraz ciągłego doskonalenia swoich umiejętności, w tym językowych, w trakcie realizowania działań zawodowych (k_K03/P6S_KK);
8. rozwijania własnych sprawności językowych w zakresie języka angielskiego w drodze kształcenia ustawicznego (k_K06/P6S_KR).
Kryteria oceniania
Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się:
1. Aktywność podczas zajęć (czytanie, słuchanie, mówienie, pisanie): 25% oceny końcowej (efekt: 1,2,4,5,6,7,8)
2. Prace kontrolne śród-semestralne - leksykalno-gramatyczne (pisemne): 50% oceny końcowej (efekt: 1,2,3,4,7,8)
3. Test końcowy leksykalno-gramatyczny (pisemny): 25% oceny końcowej (efekt: 1,2,3,4,7)
Zaliczenie przy 60% oceny końcowej.
Literatura
Literatura podstawowa
1. Peter Strutt, English for International Tourism (intermediate), Pearson Education (podręcznik kursowy).
2. Chris Cooper & C. Michael Hall, Contemporary Tourism: An International Approach, Butterworth-Heinemann (Elsevier).
Literatura uzupełniająca:
1. Bill Mascull. Business Vocabulary in Use (Intermediate), CUP.
2. Raymond Murphy, English Grammar in Use, CUP.
3. Allan Beaver, A Dictionary of Travel and Tourism Terminology, CAB International.
4. S. Medlik, Dictionary of Travel, Tourism and Hospitality, Butterworth-Heinemann.
5. Tourism Terms Made Simple, Scottsdale Convention & Visitors Bureau.
6. Phillip Collin, Jacek Słupski, Słownik biznesu, Wyd. Wilga.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: