Marketing usług turystycznych 1.S3.JAT.PP.31
Cele kursu
- poznanie zagadnień dotyczących marketingu turystycznego
- poznanie strategii marketingowych
------------------
Treści programowe
Przyczyny rozwoju usług turystycznych
Istota rynku usług turystycznych
Koncepcja marketingu w turystyce
Ograniczenia marketingu usług turystycznych
Znaczenie marketingu turystycznego
Marketing w usługowej działalności biur podróży
---------------------
Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć:
warsztaty w sali wykładowej, prezentacja multimedialna, analiza materiałów, dyskusja, praca w parach, praca w grupach, narzędzia technologii informacyjno-telekomunikacyjnych/ MS Teams
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się wg PRK 2019:
Wiedza
Student/ka zna i rozumie:
1. zaawansowane techniki wykorzystywane w marketingu turystycznym (k_W03/P6S_WG)
2. wybrane pojęcia, definicje i zakres marketingu turystycznego (k_W04/P6S_WG)
3. zasady organizacji i funkcjonowania instytucji związanych z turystyką pod kątem marketingu (k_W07/P6S_WK)
4. ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania instytucji związanych z turystyką k_W08/P6S_WK)
5. metody diagnozowania potrzeb odbiorców działań promocyjno-reklamowych w turystyce i oceny jakości usług, z uwzględnieniem aspektów marketingowych (k_W09/P6S_WK)
Umiejętności
Student/ka potrafi:
6. obserwować, wyszukiwać, przetwarzać i interpretować informacje na temat marketingu w turystyce przy wykorzystaniu różnych źródeł (k_U05/P6S_UW)
7. wykorzystywać wiedzę z zakresu marketingu w tworzeniu produktu turystycznego, pracując indywidualnie i zespołowo (k_U14/P6S_UO)
Kompetencje społeczne
Student/ka ma gotowość do:
8. przestrzegania zasad etyki zawodowej w kontekście marketingu w turystyce (k_K06/ P6S_KR)
Kryteria oceniania
Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się:
1. Aktywny udział w warsztatach - 45% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6,7,8)
2. Prezentacja - 55% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6,7,8)
Zaliczenie przy 60% oceny końcowej.
Literatura
Literatura podstawowa
Altkorn J., Marketing w turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1994
Briggs S., Marketing w turystyce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003
Panasiuk J., Marketing usług turystycznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: