Seminarium 1.S3.JAT.PP.49
Cele kursu
- omówienie głównych metod badawczych w ramach seminarium
- opracowanie modeli teoretycznych i paradygmatów badawczych
- opracowanie wytycznych stylistycznych i formalnych dotyczących pisania pracy licencjackiej
- przekazanie studentom specjalistycznej wiedzy do napisania własnej pracy dyplomowej licencjackiej
------------------
Treści programowe
1. Identyfikacja obiektów badawczych w kontekście aktualnego rozwoju dyscypliny językoznawstwa)
2. Formułowanie celów badawczych oraz formułowanie tez, hipotez i pytań badawczych w ramach dyscypliny
3. Dokonywanie przeglądu literatury w odniesieniu do wybranego aspektu teorii/metodologii/analizy
4. Dobór metod, procedur i narzędzi analitycznych do celów badawczych
5. Raportowanie i omawianie wyników w podejściu ilościowym i jakościowym
6. Podsumowanie, wskazanie implikacji dla dalszych badań i ograniczeń badania
-------------------
Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć:
prezentacja, dyskusja, obszerna lektura, analiza materiału, pisanie, narzędzia technologii informacyjno-telekomunikacyjnych/ MSTeams
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ WG PRK z 2019 r.:
WIEDZA: po zakończeniu kursu student/ka zna i rozumie:
1. pozycję i znaczenie języka angielskiego i studiów filologicznych w sferze biznesowej, kulturalnej, ekonomicznej, informatycznej, prawnej, ze szczególnym uwzględnieniem obsługi ruchu turystycznego (k_W01/P6S_WG)
2. specyficzną terminologię i techniki stosowane w czytaniu, krytycznej analizie i pisaniu w języku angielskim w celu sfinalizowania i opisania własnego projektu badawczego (k_W04/P6S_WG)
3. zasady prawa autorskiego i jego ochrony w odniesieniu do różnych wytworów kultury (k_W06/P6S_WK)
UMIEJĘTNOŚCI: po zakończeniu kursu student/ka potrafi:
4. być innowacyjny/a w rozwiązywaniu zadań poprzez właściwy wybór, ocenę i analizę pozyskanych informacji (k_U02/P6S_UW)
5. przeprowadzić podstawowe badania, poszukiwać, analizować, dobrać oraz użyć informacje posługując się różnymi źródłami, metodami i umiejętnościami informatycznymi (k_U04/P6S_UW)
6. samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z turystyką (k_U05/P6S_UW)
7. formułować problemy badawcze i stosować właściwe narzędzia i metody umożliwiające przeanalizowanie ich i omówienie z innymi specjalistami (k_U09/P6S_UK)
8. zaplanować i zorganizować pracę indywidualną; kontynuować samodzielną naukę podczas finalizowania licencjackiej pracy dyplomowej (k_U14/P6S_UO)
KOMPETENCJE SPOŁECZNE: po zakończeniu kursu student/ka ma gotowość do:
9. akceptacji różnic językowych i kulturowych i uznawania ich za naturalne uwarunkowania zawodowe podczas finalizowania licencjackiej pracy dyplomowej (k_K04/P6S_KO)
10. uczestnictwa w różnych formach życia kulturalnego oraz międzynarodowych wydarzeniach, (współ)organizowania otwartych wydarzeń publicznych, dyskusji i prezentacji na potrzeby licencjackiej pracy dyplomowej (k_K05/P6S_KO)
Kryteria oceniania
Formy sprawdzające osiągnięcie efektów uczenia się:
1. Aktywny udział w zajęciach i konsultacjach - 45% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10)
2. Ocena stylu, formy i treści prac licencjackich - 55% oceny końcowej (efekt 2,3,4,5,6,7,8,9)
zaliczenie przy 60% oceny końcowej
60 -67% ocena 3.0
68 - 75% ocena 3.5
76 - 83% ocena 4.0
84 - 91% ocena 4.5
92 - 100% ocena 5.0
Literatura
Materiały dostosowane do indywidulanych potrzeb studenta/studentki w zależności od tematyki pracy dyplomowej
Lektura uzupełniająca
Wytyczne dotyczące przygotowania prac licencjackich dostępne na stronie internetowej kierunku studiów
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: