Seminarium licencjackie 1.S3.JB.66
Problematyka konwersatorium jest związana z zainteresowaniami naukowymi studentów . Zajęcia mają na celu zaznajomienie się z normami i wymogami edytorskimi obowiązującymi przy pisaniu prac licencjackich.
Celem seminarium jest ukończenie pracy licencjackiej.
Dyscyplina
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
W cyklu 2022/23-L: Lutyński J., Metody badań społecznych. Wybrane zagadnienia, Łódź 1994,
Mayntz R., Holm K., Hubne P., Wprowadzenie do metod socjologii empirycznej, Warszawa 1985.
Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985.
Seweryniak H., Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000.
Szreder M., Metody i techniki sondażowych badań opinii, Warszawa 2004.
Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1999.
Szczegółowy wybór literatury zależy od wybranego przez studenta tematu pracy. | Ogólnie: Lutyński J., Metody badań społecznych. Wybrane zagadnienia, Łódź 1994,
Mayntz R., Holm K., Hubne P., Wprowadzenie do metod socjologii empirycznej, Warszawa 1985.
Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985.
Seweryniak H., Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000.
Szreder M., Metody i techniki sondażowych badań opinii, Warszawa 2004.
Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1999.
Szczegółowy wybór literatury zależy od wybranego przez studenta tematu pracy.
|
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: obowiązkowe proseminaria | Ogólnie: seminaria dyplomowe obowiązkowe |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE
1. metody analizy i interpretacji tekstów i wytworów kultury, w obrębie wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych w językoznawstwie (z możliwością powiązania ich z metodami charakterystycznymi dla literaturoznawstwa, nauk o kulturze i nauk o komunikacji) (k_W04; P6S_WG),
2. zastosowania praktyczne wiedzy językowej i językoznawczej, np. w działalności kulturalnej, medialnej, edukacyjnej, tłumaczeniowej lub obsługi biznesu (k_W112; P6S_WG).
UMIEJĘTNOŚCI:
ABSOLWENT POTRAFI
1. rozpoznać teksty i inne wytwory kultury oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod filologicznych pozwalających na ocenę ich znaczenia i oddziaływania w procesie historyczno-kulturowym (k_U03; P6S_UW),
2.brać udział w debacie –przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska w zakresie tematycznym dotyczącym filologii oraz dyskutować o nich e (k_U05; P6S_UK).
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
STUDENT JEST GOTÓW DO
1. wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego inicjowania działania na rzecz interesu publicznego myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy (k_K02; P6S_KO),
2. odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym:
-przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych,
-dbałości o dorobek i tradycje zawodu(k_K03; P6S_KR).
Kryteria oceniania
• ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru
• wykonanie określonych prac: zbieranie materiału tekstowego i ilustracyjnego, referowanie go na zajęciach, zbieranie bibliografii
• przygotowanie i referowanie poszczególnych części pracy licencjackiej
Uczestnictwo w zajęciach 20%
Referowanie własnego projektu 10%
Przygotowanie pracy dyplomowej 70%
Egzamin licencjacki.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Zgodnie z wybranym tematem pracy
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: