Korespondencja urzędowa w języku angielskim 1.S3.JBZ.39
Korespondencja biznesowa
Treść, styl i przejrzystość korespondencji biznesowe w języku angielskim, listy, faksy, maile, zapytania, zamówienia, płatności, sposoby dostaw, skargi i reklamacje, korespondencja bankowa, notatki i raporty, korespondencja różna.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
języki obce
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student umie:
1. rozpoznać i porównać formalny i nieformalny styl wypowiedzi używany w korespondencji urzędowej (H1A_W03)
2. dobrać odpowiednią strukturę tekstu do danej formy wypowiedzi (H1A_W04)
3. uporządkować wypowiedź pisemną tak by była logiczna, a argumenty w niej zawarte tworzyły spójną całość (H1A_W04)
4. wybrać układ, styl oraz odpowiednie struktury gramatyczne i leksykalne do danego typu korespondencji (H1A_W04)
Umiejętności
Student potrafi:
5. stosować w praktyce zasady formułowania wypowiedzi pisemnych wykorzystywanych w korespondencji urzędowej (H1A_U10)
6. łączyć styl i układ z odpowiednimi strukturami gramatyczno-leksykalnymi (H1A_U07)
7. skutecznie prowadzić korespondencję urzędową w języku angielskim (H1A_U10)
8. prowadzić korespondencję listownie i elektronicznie (H1P_U07)
9. tworzyć i redagować pisma takie jak zapytania, odpowiedzi na zapytania, wyceny, zamówienia, faktury (i inne formy płatności), skargi i zażalenia, ogólnie rozumianą korespondencję bankową i agencyjną, raporty i notatki służbowe i wiele innych (H1P_U08)
Kompetencje społeczne
Student:
10. jest wrażliwy na różnice w stylu, formie i treści różnych form korespondencji urzędowej (H1A_K02)
11. dba o zachowanie odpowiedniego stylu i formy wypowiedzi pisemnej (H1A_K03)
12. kreatywnie wykorzystuje zdolności językowe w skutecznym prowadzeniu korespondencji urzędowej, biznesowej i prywatnej (H1A_K01)
Kryteria oceniania
pisemne prace domowe 20%
pisemne prace kontrolne 60%
aktywność na zajęciach 20%
Literatura
Ashley, A. (2003). Oxford Handbook of Commercial Correspondence. Oxford: Oxford University Press.
Ashley, A. (2003). Correspondence Workbook. Oxford: Oxford University Press
Billet, D. (1997). Better Business Writing Skills. Cannes: Media Training Publishers.
Emmerson, P. (2013). Email English. London: MacMillan.
Berezowski, L. Jak czytać i rozumieć angielskie umowy. Warszawa: C. H. Beck.
Billet, D. (1997) Jak lepiej prowadzić korespondencję w biznesie. Kraków: Egis.
Kienzler, I. (2001). New English Business. Gdynia: Ivax.
Lougheed, L. (2002) Business Correspondence: A Guide to Everyday Writing. Essex: Pearson Education Ltd.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: