Metodyka rozwiązywania problemów 1.S3.JBZ.66
01 Podstawowe zagadnienia – definicja, cechy negocjacji, rodzaje negocjacji
02 Strategie rozwiązywania konfliktu; Negocjacje jako sposób rozwiązywanie konfliktu – rozwiązywanie sytuacji kryzysowych – przyczyny konfliktów, sposoby ich rozwiązywania
03 Facylitacje, mediacje, arbitraż. Pozytywne i negatywne skutki konfliktów rozwiązanych i nierozwiązanych
04 Porównanie zalet i wad negocjacji pozycyjnych (miękkich i twardych) z zaletami i wadami negocjacji problemowych (typu win-win). Szczegółowe wskazówki do stosowania negocjacji problemowych
05 Przygotowanie do prowadzenia negocjacji i fazy negocjacji. Sposoby zdobywania niezbędnych informacji
06 Warunki prowadzenia negocjacji; Dynamika i fazy procesu negocjacji
07 Wybrane techniki negocjacji. Omówienie i zastosowanie wybranych technik w praktyce. Analiza sytuacji rzeczywistych oraz odgrywanie ról
08 Negocjacje z zagranicznymi partnerami: zwyczaje międzynarodowe, różnice w obyczajach i ich miejsce w procesie negocjacji
09 Etyka w negocjacjach
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA Student
ma uporządkowaną wiedzę na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej, identyfikuje relacje pomiędzy przedsiębiorstwami a otoczeniem
zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości
UMIEJĘTNOŚCI Student
potrafi wykorzystywać w działaniach profesjonalnych (biznesowych) wspomagające narzędzia informatyczne
KOMPETENCJE SPOŁECZNE student zdolny jest do
odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym: - przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne z pytaniami opisowymi i problemowymi 100%
Literatura
1. Bazerman M. H., Neale M.A., Negocjując racjonalnie, Olsztyn 1997
2. Borkowska S., Negocjacje zbiorowe, Warszawa 1997
3. Dawson R., Sekrety udanych negocjacji, Poznań 1999
4. Dąbrowski P.J., Praktyczna teoria negocjacji, Warszawa 1991
5. Fisher R., Ury W., Dochodząc do tak, PWE, Warszawa 2006
6. Karrass G., Dobić targu, Sopot 1991
7. Martin D.M., Trudne rozmowy w interesach, Warszawa 1996
8. Mastenbroek W., Negocjowanie, Warszawa 1996
9. Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2005
10. Ury W., Odchodząc od nie, PWE, Warszawa 2007
11. Pease A., Mowa ciała, Oficyna wydawnicza Rebis, Poznań 2007.
12. Hogan K., Psychologia perswazji, Wyd. Santorski &Co., Warszawa 2001
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: