Przedmiot językoznawczy 4: Grzeczność i agresja w języku 1.S3.LJPO-PJ.10
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA, student:
1. student posługuje się podstawowymi pojęciami z zakresu grzeczności i agresji językowej;
2. poznaje polski model grzeczności językowej;
3. poznaje przyczyny niepowodzenia komunikacyjnego.
UMIEJĘTNOŚCI, student:
4. potrafi brać udział w dyskusji – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska w zakresie tematycznym dotyczącym języka (K_U07)
5. potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę językoznawczą (w tym logopedyczną i glottodydaktyczną) – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy dotyczące użycia wiedzy językoznawczej (w tym logopedycznej i glottodydaktycznej) oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych
przez:- właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących; - dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji, - dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT) (K_U01).
6. potrafi wykorzystać nabytą wiedzę w analizowaniu wybranych zagadnień dotyczących grzeczności i agresji językowej;
7. potrafi rozwijać umiejętności integrowania zdobytej wiedzy i stosowania jej w praktyce;
8. samodzielnie poszerza wiedzę z zakresu grzeczności i agresji językowej;
9. potrafi pracować indywidualnie oraz w zespole.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE, student:
10. student uświadamia sobie wpływ stosownych zachowań grzecznościowych na charakter kontaktu interpersonalnego;
11. dostrzega rolę właściwego zachowania w budowaniu własnego wizerunku.
12. uświadamia sobie wpływ stosownych językowych zachowań etycznych na charakter kontaktu interpersonalnego (k_K02);
13. dostrzega rolę właściwego zachowania w budowaniu własnego wizerunku (k_K02).
14. jest gotów do uczestniczenia w życiu kulturalnym i korzystania z jego różnorodnych form (K_K05).
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Praca zaliczeniowa (efekty 1-9);
Zadania cząstkowe (efekty 1-14).
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych (50%) i pracy zaliczeniowej (50%).
- aktywność na zajęciach 50%
- prezentacja na temat wybranego z omawianych na zajęciach zagadnienia 50%
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: