Terapia dziecka z zaburzeniami sensomotorycznymi 1.S3.LJPO.45
Celem zajęć jest zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności niezbędnych w pracy logopedycznej z dzieckiem z zaburzeniami sensomotorycznymi poprzez planowanie po realizowanie założeń rozwoju dziecka w zakresie pracy systemu wzrokowego, słuchowego, dotykowego.
Zakres tematów:
1. Normalizacja pracy systemów przedsionkowego i proprioceptywnego, w tym poprawa reakcji posturalnych, regulacja kontroli postawy.
2. Normalizacja pracy systemu dotykowego.
3. Normalizacja pracy systemu słuchowego.
4. Poprawa pracy systemu wzrokowego.
Nakład pracy studenta
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie
1. podstawową terminologię w zakresie integracji sensorycznej; ((L_W01)
Umiejętności: student potrafi
2. poprawnie opracować i wdrożyć ćwiczenia w zakresie integracji sensorycznej (L_U03).
Kompetencje społeczne: student jest gotów do
3. uświadomienia sobie wpływu integracji sensorycznej na prawidłowy rozwój dziecka. (L_K02)
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę – czynny udział w zajęciach oraz praca zaliczeniowa.
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Praca zaliczeniowa (efekty 1,2);
Zadania cząstkowe (efekty 1, 3).
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych
za aktywność podczas zajęć (40%) i pracy zaliczeniowej (60%)
Metody dydaktyczne:
ćwiczenia praktyczne, analiza przypadku
Literatura
Szmalec J. i inni. Terapeutyczne zabawy w integracji sensorycznej. Difin. 2019.
Szmalec J. Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej. Difin. 2019.
Yack E. i inni. Tworzenie więzi poprzez integrację sensoryczną. Harmonia 2014.
Ayers. A.J. Integracja sensoryczna a zaburzenia uczenia się. Harmonia 2019.
Borkowska M. Integracja sensoryczna w rozwoju dziecka. Harmonia 2018.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: