Diagnozowanie kompetencji językowej i komunikacyjnej w języku obcym 1.S3.LJPO.68
Podstawowe wiadomości o diagnozie i ocenie w nauczaniu języka polskiego jako obcego.
Kompetencja językowa i komunikacyjna w ESOKJ i Programach nauczania języka polskiego jako obcego.
Diagnoza i ewaluacja: wymowy, rytmu i intonacji; znajomości słownictwa; opanowania gramatyki; sprawności rozumienia ze słuchu, czytania, pisania i mówienia.
Testy komunikacji, integracyjne, biegłości, ocenianie bez użycia testów.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
Student:
a) w zakresie wiedzy
1. ma podstawową wiedzę z zakresu diagnozy i ewaluacji kompetencji komunikacyjnej w języku obcym (k_W02;);
b) w zakresie umiejętności
2. opracowuje zadania testowe diagnozujące lub/i weryfikujące kompetencję komunikacyjną w języku obcym (k_U01);
3. prezentuje ustnie założenia diagnozy i ewaluacji kompetencji komunikacyjnej (k_U04);
4. krytycznie ocenia współczesne narzędzia pomiaru dydaktycznego (k_U07);
5. umiejętnie ocenia prace uczniów, formułuje wnioski diagnostyczne i zalecenia (k_U05);
c) w zakresie postaw
6. z poszanowaniem praw autorskich korzysta z dostępnych materiałów dydaktycznych (k_K04).
Kryteria oceniania
Zadania cząstkowe – 60% (efekty: 1, 2, 5, 6)
Prezentacja ustna – 30% (efekty: 1, 3, 4, 6)
Aktywność i przygotowanie do zajęć – 10% (efekty 1-6)
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa – więcej informacji zob. Regulamin studiów UO (III. Studiowanie - §6).
Literatura
Europejski system opisu kształcenia językowego. Uczenie się, nauczanie, ocenianie, oprac. D. Coste i in., Warszawa 2003.
Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego. Kontrola – ocena – testowanie, Warszawa 2002.
Komorowska H., Testy w nauczaniu języków obcych, Warszawa 1974.
Programy nauczania języka polskiego jako obcego poziomy A1-C2, pod red. I. Janowskiej i in., Kraków 2016.
Przewodnik po egzaminach certyfikowanych, pod red. A. Seretny, E. Lipińskiej, Kraków 2005.
Seretny A., Lipińska E., ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków 2005.
Materiały publikowane przez Państwową Komisję ds. Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego: https://certyfikatpolski.pl/o-egzaminie/.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: