Negocjacje i mediacje w perspektywie interkulturowej 1.S3.LS.JPAC.10
Podstawowe zagadnienia – definicja, cechy negocjacji, rodzaje negocjacji; Strategie rozwiązywania konfliktu; Negocjacje jako sposób rozwiązywanie konfliktu – rozwiązywanie sytuacji kryzysowych – przyczyny konfliktów, sposoby ich rozwiązywania; Facylitacje, mediacje, arbitraż. Pozytywne i negatywne skutki konfliktów rozwiązanych i nierozwiązanych; Porównanie zalet i wad negocjacji pozycyjnych (miękkich i twardych) z zaletami i wadami negocjacji problemowych (typu win-win); Przygotowanie do prowadzenia negocjacji i fazy negocjacji. Sposoby zdobywania niezbędnych informacji; Warunki prowadzenia negocjacji; Dynamika i fazy procesu negocjacji; Wybrane techniki negocjacji. Omówienie i zastosowanie wybranych technik w praktyce. Analiza sytuacji rzeczywistych oraz odgrywanie ról; Negocjacje z zagranicznymi partnerami: zwyczaje międzynarodowe, różnice w obyczajach i ich miejsce w procesie negocjacji; Etyka w negocjacjach.
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna
1. najważniejsze problemy kształtujące współczesną komunikację międzykulturową(k_W05).
2. podstawowe techniki negocjacji oraz metody ich implementacji (m-W-4).
Umiejętności: absolwent potrafi
3. uczestniczyć w dyskusji, wyrażając i bronią swojego stanowiska (k_U05).
4. planować i wykonywać działania i projekty indywidualne i grupowe (m-U-2).
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
5. właściwej oceny podejmowanych działań i zajmowanych stanowisk w kontekście przestrzeni kulturowej (k_K03).
6. rozumienia wagi działalności biznesowej w tworzeniu dyskursu interkulturowego (m-K-2).
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Zadania cząstkowe (efekty 1,3,6), projekt (efekty 2,4,5 ).
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych i projektu.
Metody dydaktyczne: ćwiczenia praktyczne / metoda projektu / dyskusja „okrągłego stołu”
Literatura
A. Literatura podstawowa
1. Dawson R., Sekrety udanych negocjacji, Poznań 2002
2. Fisher R., Ury W., Dochodząc do tak, PWE, Warszawa 2013
3. Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2005
4. Ury W., Odchodząc od nie, PWE, Warszawa 2014
5. Pease A., Mowa ciała, Oficyna wydawnicza Rebis, Poznań 2011.
6. S. Bieleń, Negocjacje w stosunkach międzynarodowych, Aspra, Warszawa 2017
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: