Język angielski 11.LEK.D6.2.17
Ćwiczenia:
1. Zakres tematyczny (leksykalny):
Słownictwo opisujące narządy jamy klatki piersiowej – serce i płuca.
Zakres gramatyczny:
Zdania względne – definiujące i niedefiniujące.
2. Zakres tematyczny:
Narządy jamy brzusznej. Żołądek, jelita, trzustka, wątroba i śledziona.
Zakres gramatyczny:
Czasowniki w formie gerund i infinitive.
3. Zakres tematyczny:
Układ rozrodczy żeński i męski, wewnętrzne narządy płciowe. Wybrane jednostki chorobowe z zakresu ginekologii i położnictwa.
Zakres gramatyczny:
Kwantyfikatory ( np. much, many, few, little, any )
4. Zakres tematyczny:
Narządy zmysłów – czucia, smaku, powonienia, wzroku i słuchu.
Zakres gramatyczny:
Czasowniki zmysłów.
5. Zakres tematyczny:
Budowa i funkcje skóry. Schorzenia dermatologiczne.
Zakres gramatyczny:
Przyimki czasu, miejsca i ruchu.
6. Zakres tematyczny:
Układ pokarmowy – budowa, funkcje i najczęściej spotykane dolegliwości.
Zakres gramatyczny:
Sposoby tworzenia przysłówków.
7. Zakres tematyczny:
Białka, węglowodany i lipidy – budowa i funkcje. Rodzaje witamin.
Zakres gramatyczny:
Zaimki osobowe, dzierżawcze i zwrotne.
8. Zakres tematyczny:
Rodzaje i funkcje hormonów i sterydów.
Zakres gramatyczny:
Liczebniki główne i porządkowe.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
Kierunkowe efekty kształcenia:
Umiejętności:
D.U17. krytycznie analizuje piśmiennictwo medyczne, w tym w języku angielskim, oraz wyciąga wnioski w oparciu o dostępną literaturę;
D.U18. porozumiewa się z pacjentem w jednym z języków obcych.
Kompetencje społeczne:
K.K4. posiada świadomość własnych ograniczeń i umiejętności stałego dokształcania się
K.K8. przestrzega praw autorskich i praw podmiotu badań naukowych.
Przedmiotowe efekty kształcenia:
EK – 1 posiada umiejętności wypowiadania się ustnego na tematy związane z medycyną i środowiskiem lekarskim.
EK – 2 posiada wprawę w czytaniu tekstu naukowego dzięki poznaniu słownictwa tego obszaru wiedzy.
EK – 3 posiada umiejętność rozumienia ze słuchu nagrań audio i video, prezentacji oraz wykładów.
EK – 4 posiada umiejętności tłumaczenia krótkiego tekstu naukowego z jęz. angielskiego na polski oraz z z jęz. polskiego na angielski.
EK - 5 posiada sprawność językową, tzn. czytania, pisania, rozumienia i mówienia, w zakresie języka angielskiego ogólnego.
Kryteria oceniania
Metody weryfikacji efektów kształcenia i kryteria oceny:
Forma ustna: dialogi w parach i grupach.
Forma pisemna: kolokwia i egzamin.
Sposoby i kryteria weryfikacji i oceny uzyskania przez studentów założonych efektów kształcenia:
EK – 1 – prezentacja, obserwacja w trakcie zajęć, egzamin
EK – 2 – kolokwium, egzamin
EK – 3 – kolokwium, sprawozdanie, egzamin
EK – 4 – kolokwium, sprawozdanie, prezentacja
EK – 5 – egzamin
1. Kolokwia pisemne – 50%
2. Wypowiedzi ustne (prezentacja, opis, debata) – 25%
3. Wypowiedzi pisemne (raport, streszczenie artykułu) – 25%
4. Egzamin pisemny i ustny.
Zasady dopuszczenia do zaliczenia przedmiotu:
Student może zostać dopuszczony do zaliczenia końcowego przedmiotu w formie egzaminu, jeżeli uzyskał:
51% - ocena dostateczna;
61% - ocena plus dostateczna;
71% - ocena dobra;
81% - ocena plus dobra;
91% - ocena bardzo dobra.
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu:
Zaliczenie przedmiotu przeprowadzone zostanie w formie: pisemnej i ustnej.
Warunki zaliczenia przedmiotu:
• obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności);
• aktywne uczestnictwo w zajęciach;
• bieżące przygotowywanie się do zajęć;
• kolokwia.
Egzamin końcowy:
Jest to egzamin ustny i pisemny. Egzamin ustny będzie miał charakter rozmowy w parach na zadany temat i odbędzie się na ostatnich zajęciach, natomiast egzamin pisemny odbędzie się w sesji w wyznaczonej Sali i będzie się składał z następujących elementów:
- rozumienie tekstu słuchanego
- rozumienie tekstu czytanego
- test leksykalny
- test gramatyczny
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Donesch-Jeżo E, English for Medical Students and Doctors, WPL, Kraków, 2000
2. Glendinning E.H., Holmstrom B., English in Medicine, Cambridge University Press, 2005
3. Lipińska A., Wiśniewska-Leśków S., Szczepankiewicz Z., English for Medical Sciences, MedPharm, 2013
4. Kelly K., Science,. Macmillan Vocabulary Practice Series, Macmillan, 2012
5. Dorland W.A., Dorland. Medyczny słownik angielsko-polski, polsko-angielski, Elsevier Urban & Partner, 2012
6. Joanna Ciecierska, Barbara Jenike,English for Medicine, PZWL, Warszawa 2012
7. Sam McCarter,Oxford English for Careers: Medicine 1,2, Oxford University Press, 2015
Literatura uzupełniająca:
1. Murray J., Radomski J., Tytuł: English in Medical Practice, Wydawnictwo Lekarskie PWZL, 2010
2. Hewings M., Cambridge Academic English, Cambridge University Press, 2012
3. Mann M., Taylore-Knowles S., Destination B2. Grammar & Vocabulary, Macmillan, 2008
4. Wybór artykułów (lub ich fragmentów) online.
5. Peggy C. Leonard, Saunders,Quick and Easy Medical Terminology, 2013, wyd. 7
6. Raymond Murphy, English Grammar in Use with answers and ebook,Cambridge University Press, 2016
7. Anatomy – a Photographic Atlas, Jojannes W. Rohen,Chichro Yokochi, Elke Lutjen-Drecoll, Wolters Kluvewer, 2015
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: