Ekonomika mediów 12.03.D3.EM
"Ekonomia i ekonomiki – pojęcia podstawowe
Zasoby medialne. Informacja jako zasób
Ekonomika mediów jako przedmiot badań
Rynki medialne
Przedsiębiorstwo medialne
Zarządzanie finansami org. medialnych
Reklama –geneza, podstawowe pojęcia, rynek reklamowy
Kampanie reklamowe
Reklama w Polsce i na świecie
Strategie organizacji medialnych
Medialny łańcuch wartości
Regulatory rynku mediów
Konkurencja i koncentracja na rynku mediów
Ekonomika nowych mediów (Long Tail Economics)"
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: | W cyklu 2024/25-L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
W_01
Student potrafi nazwać i zdefiniować podstawowe pojęcia dotyczące ekonomiki mediów
W_02
Student potrafi wyjaśnić zależności zachodzące na rynkach medialnych
W_03
Student rozróżnia zjawiska zachodzące na rynkach medialnych i rządzące nimi prawa
UMIEJĘTNOŚCI
U_01
Student potrafi, na podstawie opanowanej wiedzy, wskazać zjawiska charakterystyczne dla rynków medialnych
U_02
Student na podstawie opanowanej wiedzy, potrafi analizować w podstawowym zakresie funkcjonowanie przedsiębiorstw medialnych
U_03
Student na podstawie opanowanej wiedzy, potrafi formułować sądy w kwestiach dotyczących ekonomiki mediów
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K_01
Student potrafi wyrażać opinie na temat zjawisk zachodzących na rynkach medialnych
K_02
Student posiada podstawy do kierowania zespołem medialnym
K_03
Student posiada wrażliwość na manipulowanie na rynkach medialnych, wynikającą na ogół z pogoni za zyskiem
Literatura
"R. Picard, Media Economics. Concepts and Issues, Sage London 1989.
A. Albarran, Media economics: Understanding markets, industries and concepts, Iowa State University Press, Ames 1996.
A. Albarran, Media economics, Routledge, New York 2010.
A. Albarran, Media economics: Understanding markets, industries and concepts, Iowa State University Press, Ames 1996.
A. Albarran, The Transformation of the Media and Communication Industries, Media Markets Monographs, issue 11, Univesidad de Navarra. Pamplona 2010.
A. Albarran, S. Chan-Olmsted, Global media economics: Commercialization, concentration and integration of world media markets, Iowa State University Press, Ames 1998.
B. Nierenberg, Publiczne przedsiębiorstwo medialne. Determinanty, systemy, modele, Wyd. UJ, Kraków 2007."
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: