Badania i monitoring rynku 12.05.D3.BIMR
"Teoretyczne aspekty badań rynku
Typologia badań
Proces badawczy i jego etapy
Metody i techniki badawcze (ilościowe i jakościowe)
Metody doboru próby
Zasady tworzenia kwestionariusza do badań ilościowych
Zasady tworzenia scenariusza do badań jakościowych (IDI, FGI)
Badania czytelnictwa prasy
Badania słuchalności radia
Badania oglądalności telewizji
Badania audytorium witryn internetowych"
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25-Z: | W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
W_01
Ma wiedzę na temat typów badań, metod i technik badawczych
W_02
Ma wiedzę o procesie badawczym i sposobie projektowania badań ilościowych i jakościowych
W_03
Ma wiedzę o technikach doboru próby do badania
W_04
Zna podstawową terminologię związaną z badaniami społecznymi i rynkowymi
UMIEJĘTNOŚCI
U_01
Umie zaprojektować proces badawczy w odpowiedzi na konkretny problem badawczy
U_02
Potrafi stworzyć narzędzia badawcze do badań ilościowych i jakościowych
U_03
Umie przeprowadzić badania i pozyskać materiał badawczy
U_04
Potrafi przeanalizować pozyskane dane i wyciągnąć wnioski na ich podstawie
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K_01
Ma świadomość wyzwań związanych z realizowaniem badań
K_02
Jest wyczulony na etyczne aspekty realizowanych badań
K_03
Potrafi samodzielnie myśleć i interpretować krytycznie wyniki badań
K_04
Ma świadomość znaczenia badań społecznych i rynkowych we współczesnym świecie politycznym
Literatura
"Maison D., Noga-Bogomilski A.: Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007.
Kaden R.: Badania marketingowe, PWE, Warszawa 2008.
Churchill G. A., Badania marketingowe: podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 2002.
Babbie E., Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2018.
Babbie E., Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2007. "
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: