Komunikowanie społeczne 12.05.D3.KS
"Podstawowe pojęcia komunikacji społecznej;
Źródła historyczne komunikacji społecznej;
Komunikacja werbalna i niewerbalna;
Poziomy komunikacji interpersonalnej, komunikacja jednokierunkowa i dwukierunkowa;
Komunikacja i perswazja;
Komunikowanie intrapersonalne, interpersonalne;
Bariery i zakłócenia w procesie komunikacji;
Stereotypizacja w komunikowaniu społecznym;
Perswazja i manipulacja w komunikowaniu społecznym;
Wiarygodność i obiektywizm w komunikacji społecznej."
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2024/25-Z: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
W_01
Ma uporządkowaną i podstawową wiedzę w zakresie komunikacji społecznej
W_02
Posiada wiedzę na temat roli i znaczenia mediów w komunikacji społecznej
W_03
Zna podstawowe typy komunikowania oraz modele systemów medialnych
UMIEJĘTNOŚCI
U_01
Potrafi obserwować, analizować i oceniać procesy komunikacji społecznej
U_02
Potrafi ocenić przydatność różnych metod, procedur, praktyk do realizacji zadań warsztatowych
U_03
Potrafi samodzielnie uzupełniać wiedzę dotyczącą współczesnych procesów komunikowania
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K_01
Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i umiejętnie komunikować się z otoczeniem
K_02
Dostosowuje się do nowych sytuacji i warunków, podejmuje nowe wyzwania kreatywnego myślenia
Literatura
"Cialdini R. B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, tł. B. Wojciszke, Gdańsk 2009.
Dobek-Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego, Wrocław 1999.
Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, przekł. O. i W. Kubińscy, M. Kacmajor, Gdańsk 2003.
Em Griffin Podstawy Komunikacji społecznej, Sopot 2003."
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: