Przedmiot do wyboru: Ćwiczenia psychofizyczne 14-FT-D5-DW1.4-CP
Liczba godzin na zrealizowanie aktywności:
ćwiczenia audytoryjne - 15
czas pracy własnej studenta - 25
Suma godzin: 40
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Realizowany w sali
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
B.W11. czynniki decydujące o zdrowiu oraz o zagrożeniu zdrowia
C.W5. zasady doboru środków, form i metod terapeutycznych w zależności od rodzaju dysfunkcji, stanu i wieku pacjenta
C.W16. teoretyczne i metodyczne podstawy procesu uczenia się i nauczania czynności ruchowych
C.W17. podstawowe zagadnienia związane z promocją zdrowia i fizjoprofilaktyką
Umiejętności:
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
C.U6. dobrać poszczególne ćwiczenia dla osób z różnymi zaburzeniami i możliwościami funkcjonalnymi oraz metodycznie uczyć ich wykonywania, stopniując natężenie trudności oraz wysiłku fizycznego
C.U7. wykazać umiejętności ruchowe konieczne do demonstracji i zapewnienia bezpieczeństwa podczas wykonywania poszczególnych ćwiczeń
C.U17. podejmować działania promujące zdrowy styl życia na różnych poziomach oraz zaprojektować programy profilaktyczne w zależności od wieku, płci, stanu zdrowia oraz warunków życia pacjenta, ze szczególnym uwzględnieniem aktywności fizycznej
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę
Wiedza: kolokwium pisemne, odpowiedź ustna
Umiejętności: praca w grupie, ćwiczenia praktyczne
Ocenianie:
Bardzo dobry 5.0 -Student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności wymienione w efektach kształcenia, bezbłędnie przygotowuje partie materiału podczas pracy bezkontaktowej, wykazuje duże zaangażowanie na ćwiczeniach.
Dobry plus 4.5 - Student posiada szczegółową wiedzę i umiejętności wymienione w efektach kształcenia, lecz obarczoną drobnymi błędami, przygotowuje bezbłędnie partie materiału wyznaczone na pracę bezkontaktową, wykazuje duże zaangażowanie na ćwiczeniach.
Dobry 4 - Student przyswoił wiedzę i umiejętności wymienione w efektach kształcenia w stopniu dobrym, przygotowuje partie materiału wyznaczone na pracę bezkontaktową z drobnymi błędami, wykazuje średnie zaangażowanie podczas ćwiczeń.
Dostateczny plus 3.5 - Student posiada wiedzę i umiejętności wymienione w efektach kształcenia w stopniu podstawowym, popełnia błędy podczas przygotowywania partii materiału zadanego na pracę bezkontaktową, wykazuje przeciętne zaangażowanie podczas ćwiczeń.
Dostateczny 3.0 - Student posiada wiedzę i umiejętności, wymienioną w efektach kształcenia w stopniu minimalnym. Informacje, jakie przyswoił sobie podczas pracy bezkontaktowej są niepełne i obarczone błędami.
Niedostateczny 2.0 - Student nie opanował wiedzy i umiejętności wymienionych w efektach kształcenia. .
WARUNKI ZALICZENIA:
1. Aktywne uczestnictwo w zajęciach, samodzielne planowanie i prowadzenie zajęć relaksacyjnych, praca samokształceniowa
Literatura
Literatura podstawowa:
Psychologia zdrowia Heszen-Niejodek, |Sęk PWN W-wa 1997r.
Stres, przyczyny, terapia i autoterapia Everly, Rosnefeld PWN W-wa 1992r.
Podręcznik odnowy psychosomatycznej Kasperczak, Fenczyk PZWL W-wa 1996r.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: