Przedmiot do wyboru: Gry zespołowe 14-FT-D5-DW2.3-GZ
Liczba realizowanych godzin :
Ćwiczenia audytoryjne: 30
Czas pracy własnej studenta : 20
Suma godzin: 50
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
C.W6. teoretyczne i metodyczne podstawy procesu uczenia się i nauczania czynności ruchowych;
C.W13. zagrożenia i ograniczenia treningowe związane z niepełnosprawnością;
Umiejętności:
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
C.U5. konstruować trening medyczny, w tym różnorodne ćwiczenia, dostosowywać poszczególne ćwiczenia do potrzeb ćwiczących, dobrać odpowiednie przyrządy i przybory do ćwiczeń ruchowych oraz stopniować trudność wykonywanych ćwiczeń;
C.U6. dobrać poszczególne ćwiczenia dla osób z różnymi zaburzeniami i możliwościami funkcjonalnymi oraz metodycznie uczyć ich wykonywania, stopniując natężenie trudności oraz wysiłku fizycznego;
C.U7. wykazać umiejętności ruchowe konieczne do demonstracji i zapewnienia bezpieczeństwa podczas wykonywania poszczególnych ćwiczeń;
Kryteria oceniania
WIEDZA: Kolokwium pisemne, odpowiedź ustna, kolokwium pisemne, analiza przypadku
UMIEJĘTNOŚCI: Ćwiczenia praktyczne, prowadzenie zajęć w grupie
WARUNKI ZALICZENIA:
1. Czynny udział w zajęciach praktycznych zgodnie z "Regulaminem studiów"
2. Poprowadzenie zajęć kierunkowych z przygotowanym wcześniej planem zajęć (osnowa lekcyjna)
3. Praca samokształceniowa
OCENIANIE:
Bardzo dobry 5.0 Student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności wymienione w efektach kształcenia, bezbłędnie przygotowuje partie materiału podczas pracy bezkontaktowej, wykazuje duże zaangażowanie na ćwiczeniach.
Dobry plus 4.5 Student posiada szczegółową wiedzę i umiejętności wymienione w efektach kształcenia, lecz obarczoną drobnymi błędami, przygotowuje bezbłędnie partie materiału wyznaczone na pracę bezkontaktową, wykazuje duże zaangażowanie na ćwiczeniach.
Dobry 4 Student przyswoił wiedzę i umiejętności wymienione w efektach kształcenia w stopniu dobrym, przygotowuje partie materiału wyznaczone na pracę bezkontaktową z drobnymi błędami, wykazuje średnie zaangażowanie podczas ćwiczeń.
Dostateczny plus 3.5 Student posiada wiedzę i umiejętności wymienione w efektach kształcenia w stopniu podstawowym, popełnia błędy podczas przygotowywania partii materiału zadanego na pracę bezkontaktową, wykazuje przeciętne zaangażowanie podczas ćwiczeń.
Dostateczny 3.0 Student posiada wiedzę i umiejętności, wymienioną w efektach kształcenia w stopniu minimalnym. Informacje, jakie przyswoił sobie podczas pracy bezkontaktowej są niepełne i obarczone błędami.
Niedostateczny 2.0 Student nie opanował wiedzy i umiejętności wymienionych w efektach kształcenia.
Literatura
Trześniowski R. Zabawy i gry ruchowe W-wa 1995
Owczarek S. Bondarowicz M. Gry i zabawy ruchowe w gimnastyce korekcyjnej, w-wa 1997
Nowotny J. Edukacja i reedukacja ruchowa Katowice 2002
Czerwiński J. i współpracownicy; „Kontrola treningu i walki sportowej w grach zespołowych” AWFiS Gdańsk, 2007
Bondarowicz M., Zabawy i gry ruchowe w zajęciach sportowych. Warszawa, 2002.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: