Przedmiot do wyboru: Diagnostyka funkcjonalna narządu ruchu 14-FT-D5-DW2.8-DF
Tematyka zajęć:
- Metody badania narządu ruchu.
- Ocena dysfunkcji w schorzeniach ortopedycznych
- Ocena dysfunkcji narządu ruchu po urazach
- Ocena dysfunkcji narządu ruchu po amputacjach
- Badanie narządu ruchu w chorobach zwyrodnieniowych
- Zasady doboru zabiegów fizjoterapeutycznychi planowanie procesu usprawniania w oparciu o uzyskane wyniki badań czynnościowych oraz uwzględnienie etiologii i patologii
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy:
- student zna testy kliniczne wykorzystywane w diagnostyce narządu ruchu
- student zna sposób zapisu i interpretacji wyników badań ortopedycznych
- posiada wiedzę z zakresu wykorzystania badań narządu ruchu w tworzeniu procesu terapeutycznego
W zakresie umiejętności:
- student potrafi wykonać testy kliniczne wykorzystywane w diagnostyce narządu ruchu
- student posiada umiejętności dostosowania programu terapeutycznego na podstawie przeprowadzonych badań
W zakresie wiedzy:
- student zna testy kliniczne wykorzystywane w diagnostyce narządu ruchu
- student zna sposób zapisu i interpretacji wyników badań ortopedycznych
– posiada wiedzę z zakresu wykorzystania badań narządu ruchu w tworzeniu procesu terapeutycznego
W zakresie umiejętności:
– student potrafi wykonać testy kliniczne wykorzystywane w diagnostyce narządu ruchu
- student posiada umiejętności dostosowania programu terapeutycznego na podstawie przeprowadzonych badań
W zakresie kompetencji społecznych (postawy):
- wykazuje umiejętność i nawyk samouczenia się przez całe życie
- student potrafi pracować indywidualnie oraz w grupie i realizować przyjęty plan działania
Kryteria oceniania
1. Obecność na wszystkich ćwiczeniach
2. Aktywne uczestnictwo w zajęciach
3. Zaliczenie w formie praktycznej
4. Zaliczenie kolokwium końcowego
5. Złożenie pracy samokształceniowej
Bardzo dobry- Student opanował zakładane efekty uczenia się w pełnym zakresie.
Dobry plus- Student opanował zakładane efekty uczenia się w pełnym zakresie, z nielicznymi nieścisłościami.
Dobry- Student opanował zakładane efekty uczenia się w zadowalającym zakresie.
Dostateczny plus- Student opanował zakładane efekty uczenia się w niepełnym zakresie.
Dostateczny- Student opanował zakładane efekty uczenia się w minimalnym zakresie.
Niedostateczny- Student nie opanował zakładanych efektów uczenia się.
Literatura
- Petty N. J. Badanie i ocena narządu ruchu. Podręcznik dla fizjoterapeutów. Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2006.
- Buckup K, Testy kliniczne w badaniu kości, stawów i mięśni. PZWL, Warszawa 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: