Kształcenie ruchowe i metodyka nauczania ruchu 14-FT-D5.1-KRIMNR
Wymagania wstępne:
1. Umiejętność pracy samodzielnej.
2. Umiejętność pracy zespołowej.
3. Podstawy fizjologii i anatomii człowieka na poziomie szkoły średniej.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Realizowany zdalnie
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
C.W6. teoretyczne i metodyczne podstawy procesu uczenia się i nauczania czynności ruchowych,
C.W17. podstawowe zagadnienia związane z promocją zdrowia i fizjoprofilaktyką.
Umiejętności
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
C.U5. konstruować trening medyczny, w tym różnorodne ćwiczenia, dostosowywać poszczególne ćwiczenia do potrzeb ćwiczących, dobrać odpowiednie przyrządy i przybory do ćwiczeń ruchowych oraz stopniować trudność wykonywanych ćwiczeń,
C.U6. dobrać poszczególne ćwiczenia dla osób z różnymi zaburzeniami i możliwościami funkcjonalnymi oraz metodycznie uczyć ich wykonywania, stopniując natężenie trudności oraz wysiłku fizycznego,
C.U7. wykazać umiejętności ruchowe konieczne do demonstracji i zapewnienia bezpieczeństwa podczas wykonywania poszczególnych ćwiczeń,
C.U17. podejmować działania promujące zdrowy styl życia na różnych poziomach oraz zaprojektować programy profilaktyczne w zależności od wieku, płci, stanu zdrowia oraz warunków życia pacjenta, ze szczególnym uwzględnieniem aktywności fizycznej.
Kryteria oceniania
1. Obecność na zajęciach zgodnie z „Regulaminem studiów”
2. Zaliczenie kolokwium cząstkowych
3. Zaliczenie praktyczne
4. Obserwacja studenta w trakcie zajęć
5. Złożenie pracy samokształceniowej
Ocena zakładanych efektów uczenia:
Bardzo dobry - 5.0 - Student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności wymienione w efektach kształcenia, bezbłędnie przygotowuje partie materiału podczas pracy bezkontaktowej, wykazuje duże zaangażowanie na ćwiczeniach.
Dobry plus - 4.5 - Student posiada szczegółową wiedzę i umiejętności wymienione w efektach kształcenia, lecz obarczoną drobnymi błędami, przygotowuje bezbłędnie partie materiału wyznaczone na pracę bezkontaktową, wykazuje duże zaangażowanie na ćwiczeniach.
Dobry - 4,0 - Student przyswoił wiedzę i umiejętności wymienione w efektach kształcenia w stopniu dobrym, przygotowuje partie materiału wyznaczone na pracę bezkontaktową z drobnymi błędami, wykazuje średnie zaangażowanie podczas ćwiczeń.
Dostateczny plus - 3.5 - Student posiada wiedzę i umiejętności wymienione w efektach kształcenia w stopniu podstawowym, popełnia błędy podczas przygotowywania partii materiału zadanego na pracę bezkontaktową, wykazuje przeciętne zaangażowanie podczas ćwiczeń.
Dostateczny - 3.0 - Student posiada wiedzę i umiejętności, wymienioną w efektach kształcenia w stopniu minimalnym. Informacje, jakie przyswoił sobie podczas pracy bezkontaktowej są niepełne i obarczone błędami.
Niedostateczny - 2.0 - Student nie opanował wiedzy i umiejętności wymienionych w efektach kształcenia.
Literatura
1. Motylewski S., Poziomska-Piątkowska E. (red.). Podstawy teorii i metodyki kształcenia umiejętności ruchowych. Uniwersytet Medyczny w Łodzi, Łódź 2018
2. Karkosz K. Gimnastyka. Systematyka, technika i metodyka wybranych ćwiczeń. AWF Katowice 2006
3. Owczarek S., Bondarowicz M. Zabawy i gry ruchowe w gimnastyce korekcyjnej WSP Poznań 2017
4. Nowotny J. Edukacja i reedukacja ruchowa. SAM Katowice 2003
5. Trześniowski R. Gry i zabawy ruchowe i terenowe. Warszawa 2017
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: