Zarządzanie i marketing 14-FT-D5.1-ZIM
Wprowadzenie do tematyki zajęć – przegląd zagadnień z zakresu zarządzania, marketingu i promocji.
Prawo autorskie.
Formy działalności gospodarczej: osoba fizyczna, spółka cywilna (jawna), spółka z ograniczoną odpowiedzialnością - wymogi formalne, które muszą spełniać podmioty.
Podatek dochodowy – podstawowe pojęcia związane z księgowaniem przychodów, kosztów i dochodów .
Wybór formy opodatkowania: karta podatkowa, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, opodatkowanie na zasadach ogólnych, podatek liniowy.
Podatek VAT - zasady funkcjonowania.
Ewidencja VAT. Kasy fiskalne.
Przegląd przepisów dotyczących funkcjonowania placówki służby zdrowia
w zakresach:
a) sanitarnym
b) farmaceutycznym
c) kwalifikacji zawodowych
d) BHP.
Rola samorządów zawodów medycznych.
Obowiązki pracodawcy i pracownika.
Wybrane zagadnienia z kodeksu pracy: rodzaje umów o pracę, czas pracy, urlop, wynagrodzenie.
Państwowa Inspekcja Pracy, sąd pracy.
Istota zarządzania marketingowego
Analiza otoczenia marketingowego (SWOT)
Marketing-mix jako narządzie oddziaływania na rynek
Narzędzia promocji i zasady skutecznej komunikacji marketingowej.
Organizowanie działań marketingowych.
Model AIDA w reklamie
Ocena skuteczności działań promocyjnych.
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
ogólnouniwersyteckie
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Umiejętności:
- student potrafi przygotować i przeprowadzić prezentację dotyczącą zagadnień związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa usług zdrowotnych
- student potrafi przeprowadzić analizę otoczenia marketingowego firmy
- student potrafi sporządzić biznesplan firmy
- student potrafi dobierać właściwe narzędzia zarządzania i promocji w zgodzie
z zasadami etyki
- student potrafi zaplanować kampanię reklamową firmy
Kompetencje społeczne (postawy):
- student pracuje w zespole
- student jest zorientowany na promocję zdrowego stylu życia
- student chętnie podejmuje się samodzielnego wykonywania zadań poszerzających wiedzę
Kryteria oceniania
Kolokwia i odpowiedz ustna - Umiejętności:
- student potrafi przygotować i przeprowadzić prezentację dotyczącą zagadnień związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa usług zdrowotnych
- student potrafi przeprowadzić analizę otoczenia marketingowego firmy
- student potrafi sporządzić biznesplan firmy
- student potrafi dobierać właściwe narzędzia zarządzania i promocji w zgodzie
z zasadami etyki
- student potrafi zaplanować kampanię reklamową firmy
Kompetencje społeczne (postawy):
- student pracuje w zespole
- student jest zorientowany na promocję zdrowego stylu życia
- student chętnie podejmuje się samodzielnego wykonywania zadań poszerzających wiedzę
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Marketing”, Philip Kotler, - Wydawnictwo Rebis , Styczeń 2005;
Zarzadzanie i merketing Teoria i praktyka " A.Kozminski wyd PWN 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: