Wakacyjna praktyka z kinezyterapii 14-FT-D5.4-WPZK
Ilość godzin do realizacji: 300
ogólna tematyka prowadzonego przedmiotu:
Zapoznanie się ze stanowiskiem pracy, rodzajem wyposażenia, narzędziami diagnostycznymi
Zapoznanie się z przepisami BHP i zasadami obowiązującymi na placówce
realizującej zajęcia praktyczne
Zapoznanie się z dokumentacją i sposobem jej prowadzenia
Realizowanie zadań z zakresu kinezyterapii
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
F.W2. teoretyczne, metodyczne i praktyczne podstawy kinezyterapii i terapii
manualnej, specjalnych metod fizjoterapii, ergonomii oraz fizykoterapii i masażu leczniczego;
F.W3. metody oceny stanu układu ruchu człowieka służące do wyjaśnienia zaburzeń struktury i funkcji tego układu oraz do potrzeb fizjoterapii w dysfunkcjach układu ruchu i w chorobach wewnętrznych;
F.W8. zasady działania wyrobów medycznych stosowanych w rehabilitacji;
F.W9. zasady etyczne obowiązujące w pracy z pacjentem;
F.W12.rolę fizjoterapeuty w procesie kompleksowej rehabilitacji i innych
specjalistów w zespole terapeutycznym;
F.W17. zasady etyki zawodowej fizjoterapeuty;
Umiejętności
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
F.U1. przeprowadzić badania i zinterpretować ich wyniki oraz przeprowadzić testy funkcjonalne niezbędne do doboru środków fizjoterapii, wykonywania zabiegów i stosowania podstawowych metod terapeutycznych;
F.U2. samodzielnie wykonywać zabiegi z zakresu kinezyterapii, terapii
manualnej, fizykoterapii i masażu leczniczego;
F.U3. tworzyć, weryfikować i modyfikować programy usprawniania osób z
różnymi dysfunkcjami układu ruchu i innych narządów oraz układów, stosownie do ich stanu klinicznego i funkcjonalnego, oraz celów kompleksowej rehabilitacji;
F.U13. pracować w zespole i przyjmować odpowiedzialność za udział w podejmowaniu decyzji;
F.U14. aktywnie uczestniczyć w pracach zespołu terapeutycznego;
F.U18. nawiązać relację z pacjentem i współpracownikami opartą na wzajemnym zaufaniu i szacunku.
Kryteria oceniania
Dziennik umiejętności
Analiza przypadku
Praca w grupie
Ocena zakładanych efektów uczenia się:
Bardzo dobry - student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności wymienione w efektach kształcenia, bezbłędnie przygotowuje partie materiału podczas pracy bezkontaktowej, wykazuje duże zaangażowanie na ćwiczeniach.
Dobry plus - student posiada szczegółową wiedzę i umiejętności wymienione w efektach kształcenia, lecz obarczoną drobnymi błędami, przygotowuje bezbłędnie partie materiału wyznaczone na pracę bezkontaktową, wykazuje duże zaangażowanie na ćwiczeniach.
Dobry - student przyswoił wiedzę i umiejętności wymienione w efektach kształcenia w stopniu dobrym, przygotowuje partie materiału wyznaczone na pracę bezkontaktową z drobnymi błędami, wykazuje średnie zaangażowanie podczas ćwiczeń.
Dostateczny plus - student posiada wiedzę i umiejętności wymienione w efektach kształcenia w stopniu podstawowym, popełnia błędy podczas przygotowywania partii materiału zadanego na pracę bezkontaktową, wykazuje przeciętne zaangażowanie podczas ćwiczeń.
Dostateczny - student posiada wiedzę i umiejętności, wymienioną w efektach kształcenia w stopniu minimalnym. Informacje, jakie przyswoił sobie podczas pracy bezkontaktowej są niepełne i obarczone błędami.
Niedostateczny - student nie opanował wiedzy i umiejętności wymienionych w efektach kształcenia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: