Wakacyjna praktyka profilowana - wybieralna 14-FT-D5.6-WPPW
Zapoznanie się ze stanowiskiem pracy, rodzajem wyposażenia, narzędziami
diagnostycznymi
Zapoznanie się z przepisami BHP i zasadami obowiązującymi na placówce
realizującej zajęcia praktyczne
Zapoznanie się z dokumentacją i sposobem jej prowadzenia
Wykonywanie zabiegów z zakresu światłolecznictwa, termoterapii, biostymulacji laserowej, elektroterapii, elektrodiagnostyki, elektrostymulacji układu nerwowo-mięśniowego, elektrostymulacji przeciwbólowej, pola magnetycznego, sonoterapii, łączonego działania prądów zmiennych i ultradźwięków (terapia skojarzona), wodolecznictwa, zasad i celów leczenia uzdrowiskowego.
Fizjoterapeutyczna ocena diagnostyczna pacjenta.
Wykonywanie ćwiczeń leczniczych z pacjentem.
Badanie i korygowanie postawy ciała
Badanie czynnościowe, planowanie usprawniania pacjentów, realizowanie procesu usprawniania pacjentów w ortopedii; traumatologii i reumatologii; neurologii; kardiologii i pulmonologii; pediatrii i neurologii dziecięcej; chirurgii; ginekologii i położnictwie; geriatrii i psychiatrii oraz intensywnej terapii.
Praktyczne wykonywanie masażu leczniczego w pracy z pacjentem w różnych jednostkach chorobowych.
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:
F.W1. zjawiska fizyczne zachodzące w organizmie człowieka pod wpływem
czynników zewnętrznych;
F.W2. teoretyczne, metodyczne i praktyczne podstawy kinezyterapii i terapii
manualnej, specjalnych metod fizjoterapii, ergonomii oraz fizykoterapii i
masażu leczniczego;
F.W3. metody oceny stanu układu ruchu człowieka służące do wyjaśnienia zaburzeń struktury i funkcji tego układu oraz do potrzeb fizjoterapii w
dysfunkcjach narządu ruchu i w chorobach wewnętrznych;
F.W4. metody oceny zaburzeń strukturalnych i funkcjonalnych wywołanych
chorobą lub urazem oraz podstawowe reakcje człowieka na chorobę i ból
w zakresie niezbędnym dla fizjoterapii;
F.W5. metody opisu i interpretacji podstawowych jednostek i zespołów
chorobowych w stopniu umożliwiającym racjonalne stosowanie środków
fizjoterapii i planowanie procesu rehabilitacji;
F.W8. zasady działania wyrobów medycznych stosowanych w rehabilitacji;
F.W12. specjalistów w zespole terapeutycznym;
F.W17. zasady etyki zawodowej fizjoterapeuty;
Umiejętności:
W zakresie umiejętności absolwent potrafi:
F.U1. przeprowadzić badania i zinterpretować ich wyniki oraz przeprowadzić testy funkcjonalne niezbędne do doboru środków fizjoterapii, wykonywania
zabiegów i stosowania podstawowych metod terapeutycznych;
F.U2. samodzielnie wykonywać zabiegi z zakresu kinezyterapii, terapii
manualnej, fizykoterapii i masażu leczniczego
F.U3. tworzyć, weryfikować i modyfikować programy usprawniania osób z różnymi dysfunkcjami układu ruchu i innych narządów oraz układów, stosownie do ich stanu klinicznego i funkcjonalnego, oraz celów kompleksowej rehabilitacji
F.U7. wykorzystywać i obsługiwać aparaturę, sprzęt do fizjoterapii i sprzęt do badań funkcjonalnych oraz przygotować stanowisko pracy;
F.U9. wprowadzić dane i uzyskane informacje oraz opis efektów zabiegów i działań terapeutycznych do dokumentacji pacjenta;
F.U13. pracować w zespole i przyjmować odpowiedzialność za udział w podejmowaniu decyzji;
F.U14. aktywnie uczestniczyć w pracach zespołu terapeutycznego;
F.U17. przestrzegać praw pacjenta
F.U18. nawiązać relację z pacjentem i współpracownikami opartą na wzajemnym zaufaniu i poszanowaniu
Kryteria oceniania
Dziennik umiejętności
Analiza przypadku
Praca w grupie
Ocena zakładanych efektów uczenia się:
Bardzo dobry - student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności wymienione w efektach kształcenia, bezbłędnie przygotowuje partie materiału podczas pracy bezkontaktowej, wykazuje duże zaangażowanie na ćwiczeniach.
Dobry plus - student posiada szczegółową wiedzę i umiejętności wymienione w efektach kształcenia, lecz obarczoną drobnymi błędami, przygotowuje bezbłędnie partie materiału wyznaczone na pracę bezkontaktową, wykazuje duże zaangażowanie na ćwiczeniach.
Dobry - student przyswoił wiedzę i umiejętności wymienione w efektach kształcenia w stopniu dobrym, przygotowuje partie materiału wyznaczone na pracę bezkontaktową z drobnymi błędami, wykazuje średnie zaangażowanie podczas ćwiczeń.
Dostateczny plus - student posiada wiedzę i umiejętności wymienione w efektach kształcenia w stopniu podstawowym, popełnia błędy podczas przygotowywania partii materiału zadanego na pracę bezkontaktową, wykazuje przeciętne zaangażowanie podczas ćwiczeń.
Dostateczny - student posiada wiedzę i umiejętności, wymienioną w efektach kształcenia w stopniu minimalnym. Informacje, jakie przyswoił sobie podczas pracy bezkontaktowej są niepełne i obarczone błędami.
Niedostateczny - student nie opanował wiedzy i umiejętności wymienionych w efektach kształcenia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: