Elementy ćwiczeń ignacjańskich w doradztwie filozoficznym 2.1-ECIGN-DFM
Wykłady
1. Meandry życia świeckiego i religijnego Ignacego Loyoli (x3)
2. Wszechstronność duchowości ignacjańskiej (x3)
3. Uniwersalna dewiza contemplativus in actione (x3)
4. Antropologiczne podstawy Ćwiczeń duchownych (x3)
5. Mentorskie uwagi wstępne do ćwiczeń/medytacji (x3)
6. Założenie rozumienia różnych postaw życiowych (x3)
7. Regularna refleksja nad własnym życiem (rachunek sumienia) (x3)
8. Udział wszystkich zmysłów w kontemplacji (x3)
9. Reguły dotyczące właściwego sposobu odżywiana się (x3)
10. Reguły dotyczące „rozeznawania duchów” i walki ze skrupułami (x3)
Ćwiczenia
1. Zrewidowana refleksja O dwóch sztandarach (126 i następne) (x3)
2. Zrewidowana refleksja O trzech stopniach pokory (165 i następne) (x3)
3. Zrewidowana refleksja O dokonywaniu wyboru (169 i następne) (x3)
4. Zrewidowana refleksja O poprawie i reformie własnego życia i stanu (189 i następne) (x3)
5. Zrewidowana refleksja O miłości (230 i następne) (x3)
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie
1. Rozumie główne założenia duchowości ignacjańskiej i jej wpływ na kulturę (K_W01).
2. Wie, w jaki sposób ćwiczenia duchowne kształtują indywidualne życie człowieka (K_W02).
3. Zdaje sobie sprawę z prawnych i etycznych aspektów prowadzenia ćwiczeń duchownych (K_W09).
Umiejętności: student potrafi
1. Potrafi opracować wybrane medytacje na zadany temat (K_U04).
2. Potrafi korzystać z reguł ignacjańskich w procesie samorozwoju duchowego (K_U07).
3. Potrafi dostosować ćwiczenia duchowne do konkretnych przypadków życiowych (K_U10).
Kompetencje społeczne: student jest gotów do
1. Planuje i organizuje przebieg ćwiczeń duchownych, aby osiągnąć zamierzone cele (K_K01).
2. Wypowiada się na temat etycznych problemów związanych z prowadzeniem ćwiczeń (K_K03).
3. Konsekwentnie i wytrwale stosuje zasady ćwiczeń w pracy indywidualnej i grupowej (K_K06).
Kryteria oceniania
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Ocena 1 z kolokwium zaliczeniowego.
Ocena 2 za opracowanie i wykonanie indywidualnej medytacji na zadany temat.
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny końcowej na podstawie oceny 1 (66%) i oceny 2 (34%).
Literatura
Loyola I., Ćwiczenia duchowne, przeł. J. Ożóg, Wydawnictwo WAM, Kraków 1996.
Loyola I., Konstytucje Towarzystwa Jezusowego, przeł. M. Bednarz, Kuria Prowincji Polski Południowej TJ, Kraków 1982 (fragmenty).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: