Harmonia 2.2.5.M-05H
Zakres tematów:
1. Swobodne łączenie trójdźwięków w stosunku kwinty, tercji, sekundy
2. Swobodne łączenie trójdźwięków w stosunku kwinty, tercji, sekundy – ćwiczenia praktyczne
3. Czterodźwięki – budowa, zastosowanie
4. Dominanta septymowa
5. Ćwiczenia z zastosowaniem poznanych elementów
6. Pięciodźwięki – budowa, zastosowanie
7. Ćwiczenia praktyczne z zastosowaniem poznanych technik
8. Modulacja diatoniczna
9. Alteracje
10. Modulacja chromatyczna
11. Modulacja enharmoniczna
12. Bas cyfrowany
13. Harmonizacje, modulacje, B.C. – realizacja na przykładach
14. Analiza harmoniczna wybranych kompozycji
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
•1 Student posiada uporządkowaną wiedzę szczegółową w zakresie harmonii, w aspekcie teoretycznym i praktycznym / MEA_W10; P6S_WG
Umiejętności:
•2 Student posiada umiejętność praktycznej realizacji konstrukcji zgodnych z regułami harmonii funkcyjnej, oraz analizy harmonicznej wybranych utworów muzycznych / MEA_U07; P6S_UW
Kompetencje społeczne:
•3 Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania związanego z badaniami muzykologicznymi / MEA_K03; P6S_KK
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Zadania cząstkowe (efekty 2)
Zaliczenie ustne (efekty 1,3)
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych (50%) i udziału w zajęciach (50%).
Literatura
- A1. wykorzystywana podczas zajęć
Poszowski, Harmonia systemu tonalnego dur-moll, Gdańsk 2001
Targosz, Podstawy harmonii funkcyjnej, Kraków 2004
- A2. studiowana samodzielnie przez studenta
Poszowski, Harmonia systemu tonalnego dur-moll, Gdańsk 2001
Targosz, Podstawy harmonii funkcyjnej, Kraków 2004
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: