Pedagogika ogólna 2.3.08.D5.01-INPPO
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
- na poziomie rozszerzonym zna terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych.
- ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych.
- ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (strategie i orientacje badawcze).
- potrafi wykorzystać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu złożonych problemów edukacyjnych i kulturowych.
- posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną dokumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów.
- potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania.
- odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje.
- jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem.
- jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej.
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny.
Literatura
- Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski (red.), Pedagogika – podręcznik akademicki, tom 1, 2, PWN, Warszawa 2009.
- Teresa Hejnicka - Bezwińska, Pedagogika ogólna, Wydawnictwo Akademickie
i Profesjonalne, Warszawa 2008.
- Bogusław Śliwerski (red.), Pedagogika ogólna podstawowe prawidłowości, impuls. Kraków 2012.
- Friedrich W. Kron, Pedagogika kluczowe zagadnienia, GWP, Sopot 2012.
- Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski (red.), Pedagogika – podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2019.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: