Metodyka edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej 2.3.08.D5.06-INPMEM
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W wyniku przeprowadzonych zna podstawową terminologię
z zakresu muzyki ,posiada podstawową wiedzę z zakresu metodyki wykorzystywania technik muzycznych w przedszkolu i w klasach początkowych;
posiada elementarną wiedzę o zasadach emisji głosu, zasadach muzyki, podstawy notacji muzycznej, wiedza
o sposobach gry na szkolnych instrumentach muzycznych.
Podstawowa wiedza z zakresu historii muzyki i form muzycznych
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: właściwe wykonywać utwory wokalne, instrumentalne
i ruchowe z rozmaitego repertuaru muzycznego zarówno dziecięcego jak również estradowego.
Powinien posiadać Umiejętność pobudzania i rozwijania wyobraźni muzycznej, kierowanie wykonawcze zespołem dziecięcym.
Umieć samodzielnie zaplanować, zorganizować
i przeprowadzić zajęcia muzyczne obowiązkowe i dowolne .
Kryteria oceniania
Warunkiem uzyskania zaliczenia z przedmiotu jest praktyczne zaliczenie wszystkich prac i utworów muzycznych wykonywanych w trakcie zajęć, prac muzycznych zleconych przez wykładowcę oraz napisanie pracy pisemnej i scenariusza zajęć muzycznych . Obecność na zajęciach obowiązkowa.
Literatura
1. Z Kurkowski. Podstawy akompaniamentu fortepianowego WSiP, Warszawa 1991
2. J.K.Lasocki. Podstawowe wiadomości z nauki o muzyce PWM Kraków 1988
3. Edukacja muzyczna. Tożsamość i praktyka. Red. Białkowski A. Wydawnictwo UMCS Lublin 2006
4. Lipska E.,Przychodzińska M.: Muzyka w nauczaniu początkowym. W-wa WSiP 1991
5. Kamosa A.: Nowe piosenki dla dzieci dużych i małych. Kraków Impuls 2002
6. Nowe trendy w edukacji muzycznej. Red. Białkowski A. Wydawnictwo UMCS Lublin 2005
7. Kisiel M Media w edukacji muzycznej uczniów szkoły ogólnokształcącej. GWSP Mysłowice 2003
8. Wiesława Sacher, Pedagogika muzyki, Teoretyczne podstawy powszechnego kształcenia muzycznego, Impuls, Kraków 2017
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: