Podstawy edukacji polonistycznej (A) 2.3.08.Z5.04-INPPEP
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Literatura uzupełniająca
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student/ka - zna i przyswaja terminologię używaną w procesie edukacji polonistycznej; – ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania zadań, ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o źródłach i miejscu edukacji polonistycznej
– potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i piśmie; – potrafi sprawnie wykorzystywać wybrane ujęcia teoretyczne w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych
– ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy, umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego
– jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem
– posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii popierając je argumentacją
Kryteria oceniania
analiza tekstów, dyskusja, krytyczna ocena i analiza materiałów źródłowych, prezentacje multimedialne
Uzyskanie oceny pozytywnej z wszystkich form weryfikacji efektów kształcenia w zakresie przedmiotu. Zaliczenie z oceną, ocena końcowa wynikająca z ocen formujących. Ocena końcowa zostanie sformułowana w oparciu o oceny cząstkowe: ocenę z kolokwium, aktywności na zajęciach, oceny z aktywności dodatkowej: przygotowywanie referatów, aktywne uczestnictwo w dyskusjach tematycznych. Zaliczenie testu sprawdzającego nabytą teoretyczną wiedzę polonistyczną.
Literatura
P. Bąk, Gramatyka języka polskiego, Warszawa 2010, H. Jadacka, A. Markow-ski, Poprawna polszczyzna, Warszawa 2008; A. Markowski, Kultura języka polskiego. Teoria. Zagadnienia leksykalne, Warszawa 2005; K. Mosiołek - Kło-sińska (red.), Formy i normy, czyli poprawna polszczyzna w praktyce, Warsza-wa 2001; M. Marcjanik, Grzeczność w komunikacji językowej, Warszawa 2013; Bralczyk, Markowski, Miodek, Trzy po 33, Warszawa 2017; A. Markowski, Lepiej po polsku, Warszawa 2019.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: