Analiza danych jakościowych w organizacji 2.5-ANALIZA
Treści programowe:
1. Cele badań jakościowych.
2. Siedem etapów procesu analitycznego.
3. Analiza konwencjonalna, sytuowany wywiad środowiskowy, diagramy pokrewieństwa (affinity).
4. Wywiady indywidualne i grupowe.
5. Obserwacje i techniki symulacyjne.
6. Sortowanie kart, scenariusze użycia, profile badanych (persony).
7. Metody zbierania i źródła danych jakościowych. Raporty analityczne, prezentacje.
8. Mapy poznawcze jako źródło wiedzy o procesach postrzegania i rozumowania w organizacji.
9. Podsumowanie zajęć, omówienie projektów zespołowych.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Realizowany zdalnie
Wymagania
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi:
- ze zrozumieniem zaprezentować założenia i konsekwencje stosowania badań jakościowych;
- przedstawić metody badań jakościowych.
Umiejętności w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi:
- skonstruować arkusz zapisu danych jakościowych;
- zinterpretować uzyskane dane jakościowe.
Kompetencje społeczne w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi:
- nawiązać współpracę z członkami zespołu i realizować przydzieloną część pracy efektywnie i z zaangażowaniem;
- uwzględniać różne prespektywy członków zespołu i zachować się etycznie.
Kryteria oceniania
Pytania dotyczące lektur zadawane w trakcie ćwiczeń;
Dyskusja na forum;
Projekt.
Ocena prezentacji;
Ocena aktywności i inicjatywy.
Ocena wywiązywania się z zadań realizacji projektu;
Ocena argumentów w dyskusji oraz formy aktywności na zajęciach.
Literatura
Babbie, E. R. (2019). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Jankowski, T. (2014). Assessment Center jako metoda rozwojowa-zastosowanie Assessment Center w procesie doradztwa kariery osób planujących wejście na rynek pracy. e-mentor, 53(1), 21-30.
Konecki, K. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: PWN.
Robbins, S. P. (2001). Zasady zachowania w organizacji. Poznań: Zysk i S-ka Wydaw.
Stocki, R. (2005). Patologie organizacyjne-diagnoza i interwencja. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: